منطقه آزاد قشم

معرفی فرصت های تکنولوژی و هوشمندسازی قشم در نمایشگاه INOTEX ۲۰۲۴

کدخبر : 597165

سرپرست مدیریت هوش مصنوعی و هوشمندسازی سازمان منطقه آزاد قشم از حضور این سازمان در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی اینوتکس (INOTEX 2024) با هدف ایجاد بستر مناسب برای گسترش و توسعه حوزه هوشمندسازی در جزیره جهانی قشم خبر داد.

احسان عبدل زاده با بیان این مطلب، افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته فرصت های سرمایه گذاری در حوزه های تکنولوژی و هوشمندسازی موجود در جزیره قشم نیز در این نمایشگاه برای سرمایه گذاران و علاقه مندان معرفی می شود.

به گزارش  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، وی ادامه داد: در حاشیه این نمایشگاه برای نخستین بار تفاهم نامه ای میان سازمان منطقه آزاد قشم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف معرفی جزیره قشم به عنوان جزیره نوآور و پایلوت جزیره هوشمند با حضور مدیرعامل سازمان و معاون رییس جمهوری به امضا می رسد.

به گفته سرپرست مدیریت هوش مصنوعی و هوشمندسازی سازمان منطقه آزاد قشم؛ با امضای این تفاهم نامه و با انجام حمایت های مادی و معنوی پیش بینی شده، فرآیند حضور و فعالیت شرکت های دانش بنیان حوزه های مختلف در جزیره قشم تسهیل می شود.

عبدل زاده با بیان اینکه موضوع هوشمندسازی شهر قشم مورد تاکید عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم قرار دارد، افزود: مذاکراتی نیز صورت گرفته تا بتوان شهر قشم به عنوان پایلوت اولیه شهر هوشمند و هوشمندسازی معرفی کرد.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای امضا چند تفاهم نامه دیگر با موضوع هوشمندسازی در جزیره قشم، تصریح کرد: فرآیند هوشمندسازی در جزیره جهانی قشم با اجرای طرحی در حوزه سلامت هوشمند مدتی است آغاز شده و پیگیری های خوبی جهت احداث شهرک علم و فناوری انجام شده است.

سرپرست مدیریت هوش مصنوعی و هوشمندسازی منطقه آزاد قشم در ادامه گفت: ایجاد پایگاه داده جامع برای حوزه هوشمندسازی، ایجاد زیرساخت های لازم برای آموزش هوشمند، حمل و نقل هوشمند، بنادر هوشمند و بسترسازی برای اجرای طرح های گردشگری هوشمند و سرمایه گذاری هوشمند نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده هستند.

عبدل زاده در پایان خاطرنشان کرد: حضور سازمان منطقه آزاد قشم در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی اینوتکس (INOTEX ۲۰۲۴) با تاکید عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با هدف زمینه سازی برای توسعه حوزه هوشمندسازی در این جزیره صورت گرفته است.

بنابر این گزارش، سیزدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس ۱۸ الی ۲۱اردیبهشت ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس برگزار می شود و سازمان منطقه آزاد قشم در سالن ۱ غرفه ۱۱۱ حضور دارد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: