معاون وزیر نفت در بازدید از منطقه ویژه پارسیان:

ایمیدرو زیرساخت های توسعه صادرات را فراهم کرده است

کدخبر : 597159

معاون وزیر نفت گفت: زیرساخت های موجود و اسکله های منطقه ویژه پارسیان بستر مناسبی برای توسعه صنایع پتروشیمی و افزایش صادرات است

معاون وزیر نفت گفت: زیرساخت های موجود و اسکله های منطقه ویژه پارسیان بستر مناسبی برای توسعه صنایع پتروشیمی و افزایش صادرات است

به گزارش  واحد خبر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو )، مرتضی شاهمیرزایی پس از بازدید از منطقه انرژی بر پارسیان در جمع مدیران طرح های پتروشیمی، اظهار کرد: روند عملیات اجرایی طرح های مستقر در این منطقه رضایت بخش است، اما باید سهامداران توجه بیشتری به فرایند شتاب بخشی اجرای پروژه ها داشته باشند.

وی با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت تولیدکنندگان و سازندگان داخل در روند اجرای طرح های پتروشیمی در منطقه انرژی بر پارسیان، افزود: ضروری است، همزمان با اتصال این منطقه به شبکه برق سراسری عسلویه، فرایند عملیات اجرایی نیروگاه برق نیز تسریع شود.

حذف مشعل های گازی در دستور کار باشد

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از مجریان طرح های پتروشیمی در منطقه انرژی بر پارسیان خواست تا ضمن توجه به راهبرد مدیریت کربن، حذف مشعل های گازی را در دستور کار خود قرار دهند.

شاهمیرزایی ادامه داد: وجود زیر ساخت های مطلوب در این منطقه از جمله اسکله های صادراتی می تواند زمینه ساز توسعه صنعت پتروشیمی و افزایش صادرات در کشور شود.

وی عنوان کرد: سازمان ایمیدرو زیرساخت های مناسبی را در پارسیان مهیا کرده است که می تواند نقش مهمی در سرعت بخشی به روند احداث صنایع مستقر پتروشیمی در این منطقه داشته باشد. در این منطقه همچنین بستر تکمیل زنجیره پتروشیمی فراهم است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: