رپورتاژ آگهی:

۵ گام برای راه اندازی کسب وکار اینترنتی با کمترین هزینه

۵ گام برای راه اندازی کسب وکار اینترنتی با کمترین هزینه
کدخبر : 596663

آیا راه اندازی کسب و کار اینترنتی با کمترین هزینه امکان دارد؟ چگونه یک کسب و کار اینترنتی با کم ترین هزینه راه اندازی کنیم؟ تاثیر سئو سایت در کسب و کارهای اینترنتی چیست؟ این سوال بسیاری از شما عزیزانی است که اکنون این مقاله را میخوانید و به فکر راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی پر درآمد با کمترین هزینه هستید.

آیا راه اندازی کسب و کار اینترنتی با کمترین هزینه امکان دارد؟ چگونه یک کسب و کار اینترنتی با کم ترین هزینه راه اندازی کنیم؟ تاثیر سئو سایت در کسب و کارهای اینترنتی چیست؟ این سوال بسیاری از شما عزیزانی است که اکنون این مقاله را میخوانید و به فکر راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی پر درآمد با کمترین هزینه هستید. اگر در ذهن شما این است که یک کسب و کار اینترنتی داشته باشید، واقعا امروز به جواب تمام سوال هایتان خواهید رسید و به امید خدا بعد از مطالعه این مقاله اهدافتان به حقیقت خواهد پیوست.

کسب و کار اینترنتی چیست؟

 

امروزه بیش از چهار و نیم میلیارد کاربر از اینترنت استفاده میکنند، هر گونه نیاز و سوالی داشته باشند از گوگل میپرسند. دیگر مثل چند سال پیش نیست که برای انجام هر کاری به صورت حضوری به مکان مورد نظر برویم و آن کار را انجام دهیم. با روی کار آمدن کسب و کارهای اینترنتی و پیشرفت تکنولوژی، اکثر مردم کارهای روزمره خودشان را از طریق اینترنت انجام میدهند. مثلا دانشجویان از طریق اینترنت به اطلاعات و مطالبی که نیاز دارند دست پیدا میکنند، یا به صورت آنلاین در دوره های آموزشی شرکت میکنند و دیگر برای یادگیری آن حرفه نیازی به مراجعه حضوری به آموزشکده ها ندارند.

همچنین بسیاری از مردم خریدهای اینترنتی خود را نیز در عرض چند دقیقه از اینترنت سفارش میدهند، یا اگر به دنبال کارهای خدماتی هستند در اینترنت جست و جو میکنند تا یک مرکز خدماتی خوب پیدا کنند و بعد به آن مرکز مراجعه کنند.

چند سال پیش کسانی که به اهمیت و مزایایی کسب و کارهای اینترنتی آگاه بودند، از این فرصت استفاده کرده و برای کسب و کار سنتی خود یک سایت راه اندازی کردند و با بهینه سازی و سئو سایت توانستند در نتایج برتر گوگل قرار بگیرند. در نتیجه موفق شده اند سهمی از این بازار پردرآمد اینترنتی را نصیب کسب و کار خود کنند.

برای مثال شخصی که یک مغازه نقره و بدلیجات داشت، با طراحی و سئو سایت توانست، وبسایت خود را به رتبه های برتر گوگل برساند و روزانه مشتریان زیادی از سرتاسر کشور جذب کند و محصولات خود را به صورت اینترنتی به کاربران ارائه دهد و درآمد بی نظیری کسب کند.

بنظرم تا اینجا متوجه شدید که امروزه چرا کسب و کارهای اینترنتی طرفداران بسیار زیادی دارند. اگر شما هم به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی آنلاین هستید، تا آخر مقاله همراه ما باشید تا یک تصمیم فوق العاده بگیرید.

اصلا سئو چیه و تاثیر آن در کسب وکار های اینترنتی چیست؟

 

اگر شما به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستید، اول باید بدانید که سئو چیست و چه کاری انجام میده؟

سئو مجموعه کارها و اقداماتی است که بر روی یک وبسایت انجام میشود تا در نتایج برتر گوگل قرار بگیرد. گوگل برای اینکه سایت ها را رتبه بندی کند و در نتایج برتر خود نمایش دهد، یک سری مقررات و قوانینی دارد. هر سایتی که بهتر بتواند این قوانین را رعایت کند در رتبه های بالاتر قرار میگیرد که به آن سئو میگویند.

فرض کنید شما در منزل نشسته اید و میخواهید یک خرید اینترنتی انجام دهید و یا اینکه اصلا یک سوالی در ذهنتان است و در گوگل به دنبال جواب آن هستید. خب در اینترنت جست و جو میکنید، همان طور که میبینید در صفحه اول 10 سایت است و هر چقدر که اسکرول میکنید یا به صفحات بعدی مراجعه میکنید، سایت هایی که درباره موضوع هدف شما هستند تمامی ندارد. خب میانگین فرض میکنیم 50 وب سایت درباره موضوع جستجو شده شما، مطالب یا همان محصول برای فروش دارند. شما از میان این همه سایت کدام را انتخاب میکنید؟ کدام یکی شانس بیشتری برای کلیک دارند؟ آفرین. سایتی که در رتبه های برتر قرار دارد، شانس بیشتری برای کلیک گرفتن دارد. طبق آمار گوگل بیش از 95% کاربران از صفحه اول گوگل رد نمیشوند و 70% آنها بر روی لینک های یک تا سه کلیک میکنند. در واقع وب سایت های که در صفحه اول گوگل نیستند، از دید کاربران نامرئی اند و اصلا دیده نمیشوند.

امیدوارم با این مثالی که زدیم درست معنی سئو را فهمیده باشید. به طور کلی سئو یعنی اقدامات و کارهایی که مطابق با قوانین گوگل هستند و بر روی یک سایت انجام میشود تا بالاتر از رقبا در رتبه های برتر قرار بگیرد.

مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی

 

برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی از کجا شروع کنیم؟ این سوال بسیاری از شما عزیزان است. در ادامه نکاتی را خواهیم گفت که با دانستن آنها، اگر ایده ای در ذهنتان دارید به راحتی میتوانید تصمیم بگیرید و یک کسب و کار اینترنتی آنلاین برای خود راه اندازی کنید.

گام اول: قبل از راه اندازی کسب و کار اینترنتی خودتان را بشناسید.

 

قبل از هر کاری شما باید ببینید به چه کاری علاقه مند هستید؟ یا در چه ضمینه ای تخصص دارید؟ آیا این ایده ای که در ذهنتان هست در آینده به درد شما میخورد یا نه بعد از مدتی از انجام آن خسته میشوید؟ همان طور که میدانید مهمترین اصل قبل از شروع هر کاری داشتن علاقه به آن شغل است. چرا که اگر شما یک کسب و کاری را شروع کنید و درآمد خوبی هم داشته باشید، ولی به شغل خود علاقه مند نباشید، به مرور زمان برای شما خسته کننده خواهد شد. پس بهتر است این چند تا سوال را از خود بپرسید:

  • من در چه ضمینه ای مهارت و تخصص دارم؟
  • دلیل انتخاب این کسب و کار چیست؟
  • برای رسیدن به هدفم چقدر حاظرم هزینه کنم؟
  • چقدر هزینه میخواهد و من چقدر سرمایه دارم؟
  • اولویت من برای شغل آینده چیست؟
  • در تصمیمی که گرفته ام چقدر جدی هستم؟
  • در مسیر چه سختی هایی وجود دارد و آیا حاظرم با سختی ها بجنگم تا به هدفم برسم؟

و موارد دیگر ... .

شما در اولین قدم باید کمی وقت بگذارید و این سوالات را از خودتان بپرسید تا مسیر و هدفی را که انتخاب میکنید، بهش ایمان داشته باشید و مصصم باشید که میخواهید و میتوانید آن را انجام دهید.

یک نکنه طلایی از استاد مهرداد بیاتی موسس شرکت سئو موشک و متخصص کارشناس سئو: (حتما حتما اگر میخواهید یک کسب و کار تازه راه اندازی کنید، اول باید علاقه داشته باشید، دوم ایمان داشته باشید به اینکه هرچقدر سخت باشد ولی شما بهش میرسید، سوم اینکه اگر شغلی درآمد زیادی دارد ولی باب میل شما نیست، اصلا آن را انتخاب نکنید.)

گام دوم: داشتن ایده برای کسب و کار

 

اگر شما شغل (ایده) دارید و میخواهید آن را از طریق راه اندازی کسب و کار اینترنتی گسترش دهید که هیچ! میتوانید به مرحله سوم بروید. ولی اگر ایده برای راه اندازی کسب وکار آنلاین ندارید، به این نکات توجه کنید.

اگر ما دور بر خود را نگاه کنیم پر از ایده های مختلفی است که میتوانیم از آنها استفاده کنیم، یا اینکه افراد یا فامیلی در دور برمان هستند که کسب و کار سنتی دارند، ولی ایده ای برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی و درآمد آنلاین ندارند و شما میتوانید به آنها پیشنهاد دهید تا با هم شروع کنید.

بگذارید یک داستان واقعی از زبان استاد مهرداد بیاتی برای شما بزنیم. استاد بیاتی میگفت:

چند سال پیش رفتم پیش رفیقم که تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران داشت. پرسیدم اوضاع بازار چطوره مشتری هست؟ کاسبی خوبه؟ گفت خدارو شکر خوبه! ولی مثل سابق نیست، الان هم که به زور پول کرایه مغازه اینا در میاد.

من بهش پیشنهاد دادم چرا برای خدمات خود یک سایت راه اندازی نمیکنی تا مردم از طریق اینترنت شما را پیدا کنند. خندید و گفت که مگه اینترنت هم میتونه مشتری بیاره! با قاطعیت گفتم اره. بعد از کمی صحبت گفت اگر میتونی انجام بده و هر مشتری آمد یک درصدی هم تو بگیر.

گفتم باشه. یک سایتی به نام تعمیرگاه تک گیربکس راه اندازی کردم و با سئو کردن آن بعد از چند ماه اولین مشتری زنگ زد و به اولین درآمد رسیدیم. بعد 8 ماه سایت تعمیرگاه تک گیربکس به رتبه های اول تا سوم رسید و مشتریان روز به روز بیشتر میشدند. الان تعمیرگاه تک گیربکس یکی از برندهای اول در حوزه خودش است. مشتریان و درآمد بی نظیری هم دارد. رفیق من هم وقت نمیکنه آب بخوره.

خب دوستان با این داستان واقعی امیدوارم متوجه شده باشید که چطوری میتوانید برای خود ایده داشته باشید و آن را به حقیقت تبدیل کنید.

گام سوم: قبل از راه اندازی کسب وکار اینترنتی درباره آن حوزه تحقیق کنید.

 

بعد از اینکه ایده خود را پیدا کردید، عجله نکنید! باید درباره آن حوزه تحقیق کنید و ببینید که اصلا برای ایده ای که دارید، کسب و کار اینترنتی جواب میده و مردم در اینترنت به دنبال آن هستند یا نه؟

همین داستانی که من گفتم تعمیرگاه تک گیربکس: اگر این تعمیرگاه در یک شهر کوچک مثل اراک یا همدان باشه، واقعا جواب نمیده. ولی برای شهرهای بزرگ مثل تهران، مشهد و غیره جواب میده.

یا مثلا شما اگر ایده راه اندازی یک کسب وکار طلا و جواهر فروشی را داشته باشد. باید تحقیق کنید که چقدر هزینه میخواهد و اینکه آیا شما هزینه اش را دارید؟ یا در آن حوزه اصلا سر رشته دارید یا نه؟

پس داشتن ایده فقط کافی نیست و باید همه جوانب را بسنجید و تحقیق کنید.

گام چهارم: محصول یا خدماتی که میخواهید ارائه دهید آماده کنید.

 

خب اکنون که یک ایده برای راه انداری کسب وکار اینترنتی آنلاین دارید، باید به این فکر کنید که آیا محصولات یا خدماتی که میخواهید ارائه دهید را دارید یا نه؟

دقت کنید که حتما نباید یک محصول فیزیکی داشته باشید. بگذارید یک مثال بزنیم:

مثلا فرض کنید شما در شهر اراک هستید و به زبان انگلیسی تسلط کامل دارید. کافیست با طراحی سایت در اراک یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید و طبق قوانین گوگل آن را سئو کنید. سپس دوره های آموزشی خود را به علاقه مندان زبان در سرتاسر ایران بفروشید تا یک درآمد شیرین و آنلاین داشته باشید. با این کار روزانه به دانشجویان شما اظافه میشود که در نتیجه درآمد شما هم هر روز افزایش می یابد.

پس حتما بعد از پیدا کردن ایده به فکر این باشید که خدماتی را که میخواهید ارائه دهید چی هستند و چگونه میخواهید به مشتریان ارائه دهید.

گام پنجم: سفارش طراحی سایت و خدمات سئو

 

اگر شما تمام این مراحل را انجام داده اید و تصمیم گرفته اید یک کسب و کار اینترنتی آنلاین را راه اندازی کنید. نوبت آن رسیده که یک سایت طراحی کنید و با سئو کردن آن را به نتایج برتر گوگل برسانید و خدمات خود را به مشتریان ارائه دهید.

در این مرحله شما میتوانید با شرکت های معتبر مثل سئو موشک، نیوسئو و غیره که در زمینه طراحی سایت و خدمات سئو سایت فعالیت میکنند ارتباط بگیرید و ایده خود را به کارشناسان مربوطه اعلام کنید. اگر کارشناسان شرکت های معتبر مثل نیوسئو و سئو موشک ایده شما را تایید کردند و گفتند که میتوانید از این ایده به درآمد اینترنتی برسید کار تمام است. اکنون میتوانید با بستن قرار داد با شرکت های معتبر، کسب و کار خود را راه اندازی کنید و بعد از مدتی به مرور مشتریان خود را جذب کنید و به درآمد بسیار شیرین کسب و کار اینترنتی آنلاین برسید.

مشاوره خدمات سئو برای کسب و کارهای اینترنتی در سئو موشک

شما علاقه مندان به کسب و کارهای اینترنتی اگر ایده ای در ذهن خود دارید یا کسب و کاری دارید که به صورت سنتی مشغول به کار هستید، ولی میخواهید به صورت اینترنتی و آنلاین کار خود را ادامه دهید، میتوانید به سایت seomoshak.com مراجعه نمایید تا با کارشناسان سئو موشک به صورت رایگان مشورت کنید. برای پیشرفت شما عزیزان و رونق گرفتن کسب وکار اینترنتی در کشور ایران، مشاوره برای راه اندازی کسب وکارهای اینترنتی با کارشناسان سئو موشک رایگان است و میتوانید از این فرصت فوق العاده استفاده نمایید تا ایده خود را به واقعیت تبدیل کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: