در نشست خبری ایران اکسپو ۲۰۲۴ مطرح شد:

پیشروی در هم‌افزایی اقتصادی ایران و آفریقا

پیشروی در هم‌افزایی اقتصادی ایران و آفریقا
کدخبر : 596673

رویداد ایران اکسپو ۲۰۲۴ و اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا با هدف ایجاد هم افزایی با حضور ۸۰ مقام آفریقایی و بیش از ۲۰۰۰ نفر از ۸۰ کشور جهان از تاریخ هشتم لغایت دوازدهم اردیبهشت ماه 1403 به میزبانی مرکز نمایشگاهی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در فضایی بالغ بر ۵۰ هزار متر برگزار می‌شود.

به گزارش شماواقتصاد: مهدی ضیغمی، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت در جمع خبرنگاران حاضر در آیین هماهنگی و اطلاع‌رسانی جهت برگزاری رویداد ایران اکسپو ۲۰۲۴ با اعلام مطلب فوق افزود: این نمایشگاه فضای مناسبی برای افزایش مقاصد صادراتی، گروه‌های کالایی و  تنوع‌بخشی به بازارهای صادراتی است و ۴۰ کشور با هیات‌عالی رتبه دولتی در این برنامه حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: بیش از ۲ هزار نفر از ۸۰ کشور جهان در بزرگترین رویداد بین‌المللی ایران حاضر خواهند شد که بازدید از کارخانجات بزرگ، شهرک‌های صنعتی و دانش‌بنیان‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

در ادامه این نشست خبری، سیدمحمدصادق قنادزاده، معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه و تجارت نیز گفت: در مسیر هرچه پربارتر شدن برگزاری رویداد ایران اکسپو ۲۰۲۴ و در رنج مقاماتی قرار گرفتن این نمایشگاه، دعوتنامه برای بیش از وزرای ۴۰ کشور آفریقایی ارسال شد و قرار است بیش از ۸۰ مقام از قاره آفریقا را در این رویداد میزبانی کنیم.

وی افزود: ۱۲کارگروه و پنل تخصصی ایجاد کردیم که بیش از ۳۵۰ شرکت ایرانی برای حضور در پنل‌ها ثبت نام کردند. به همین منظور فضایی برای برگزاری بیش از ۱۵۰ نشست رو در روی تجاری برای بخش خصوصی ایجاد کرده‌ایم.

قنادزاده با تاکید بر اینکه در حوزه آفریقا، ضعف شناخت نسبت به پتانسیل‌های تجاری وجود دارد، تصریح کرد: آفریقا سرزمین فرصت‌هاست به همین منظور دولت سیزدهم تلاش دارد تا با دیپلماسی اقتصادی و سیاسی روابط تجاری ایران و آفریقا را توسعه دهد.

مجید تکبیری، رئیس ستاد برگزاری اجرایی رویداد ایران‌اکسپو ۲۰۲۴ با بیان اینکه در نمایشگاه امسال بیش از ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی حضور دارند، گفت: قصد داریم به دلیل محدودیت فضا در نمایشگاه امسال گروه‌های کالایی را به شش گروه کالایی با اولویت صادراتی کاهش دهیم.

وی افزود: با یک مجموعه تخصصی علمی برای آموزش بیش از ۱۵۰ مترجم به هفت زبان زنده دنیا جهت پیشبرد مذاکرات تجاری و هدایت نشست‌های تجاری رو در رو تفاهم کردیم.تیم‌های ویژه‌ای را آموزش دادیم تا حمل و نقل و جابه جایی مهمانان خارجی آنطور که در خور و شایسته مهمان‌نوازی ایرانیان است به انجام برسانند.

 

 

 

گزارش: لیلا احمدی افشار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: