معرفی خودرو هایما 7X| امکانات این خودرو لوکس را ببینید

معرفی خودرو هایما 7X| امکانات این خودرو لوکس را ببینید
معرفی خودرو هایما 7X| امکانات این خودرو لوکس را ببینید

به گزارش شما و اقتصاد : خودرو هایما7X در کلاس خودروهای چندمنظوره (MPV) قرار می‌گیرد که در برخی طبقه بندی‌ها با عنوان «مینی ون» هم شناخته می‌شوند. این خودرو در حال حاضر لوکس‌ترین محصول هایما در بازار ایران محسوب می‌شود. نمای جلو هایما 7x جلوپنجره‌ای غول‌پیکر با حالت سه بعدی و خطوط عمودی دارد. در ادامه بررسی بیشتر این خودرو می پردازیم. 

داخل هایما 7X

برای بررسی طراحی داخلی هایما 7X، بایستی هر آن‌چه از مینی‌ون‌ها در ذهن دارید را دور بریزید. کابین هایما 7X طراحی مجلل و آینده‌نگرانه‌ای دارد. در واقع طراحی داخلی این خودرو بیش از آن‌چه به مینی‌ون‌های مرسوم شباهت داشته باشد، به کراس‌اوورها شبیه است. البته این شباهت اتفاقی نیست، چرا که هایما 7X مشترکات بسیاری زیادی با عضو کراس‌خانواده یعنی هایما 8S دارد. داشبورد هایما 7X از الگوی طراحی به روز استفاده می‌کند که شامل یک صفحه نمایش عریض سرتاسری است که دو نمایشگر مجزا درون آن قرار گرفته‌اند. استفاده از این الگو کار طراحان را بسیار ساده کرده است و علاوه برآن ظاهری دلچسب و گیرا به خودرو می‌بخشد. خوشبختانه طراحان هایما تمامی کلیدهای کنترلی را از این خودرو حذف نکرده‌اند، چرا که انبوهی از دکمه‌های فیزیکی را می‌توانید در پنل میانی داشبورد مشاهده کنید.

دیگران چه می خوانند:

مجموعه نشانگرهای هایما 7X به صورت دیجیتالی هستند که حضور آن‌ها برای مشتری دلگرم کننده خواهد بود. همچنین این خودرو از آرایش 2+2+3 پیروی می‌کند. بنابراین ردیف جلو و عقب 2 صندلی مجزا دارند و تنها ردیف عقب 3 صندلی به هم پیوسته خواهد داشت. هایما 7X با داشتن فاصله طولی 2860 میلیمتر، خودرویی ایده آل برای مصارف خانوادگی است.

هایما 7X

طراحی هایما 7X

همانند ظاهر داخلی، طراحی خارجی هایما 7X نیز با دیگر مینی‌ون‌ها متفاوت است. خلق ظاهر این خودرو را استودیو طراحی پنین فارینا برعهده داشته است و بنابراین با خودرویی زیبا، هماهنگ و سرشار از جزئیات روبرو هستیم. این خودرو نسخه اسپرت و مجهزتر از مینی‌ون خانوادگی هایما F7 به شمار می‌رود و سطح تغییرات آن آن‌قدر زیاد است که می‌توان آن را به یک سفینه فضایی تشبیه کرد. با این حال پنین فارینا عقیده دیگری دارد و معتقد است که این خودرو براساس یک قایق تفریحی طراحی شده است.

خطوط طراحی هایما 7X بسیار خاص هستند. به عنوان مثال چراغ‌های جلو این خودرو از تعدادی خط تیز تشکیل شده‌اند که شروع آن‌ها از نمای جلو خودرو است و این خطوط در نمای جانبی ادامه می‌یابند. در نهایت خطوط فانتزی به نمای عقب هایما 7X می‌رسند، جایی که چراغ‌های عقب با الگوی عکس چراغ‌های جلو طراحی شده‌اند. علاوه بر این خطوط فانتزی و جذاب، قسمتی از درب صندوق خودرو نیز مشکی رنگ است تا حس اسپرت بیشتری به این مینی‌ون خانوادگی تزریق شود.

هایما 7X

مشخصات هایما 7X

این روزها اکثر خودروهای چینی در بازار ایران و جهان به موتورهای 1.5 لیتری توربوشارژر مجهز هستند اما خوشبختانه پیشرانه متفاوتی را در هایما 7X می‌بینیم. زیر کاپوت این خودرو موتور 1.6 لیتری توربوشارژر قرار گرفته است که حداکثر 192 اسب بخار قدرت و 293 نیوتن متر گشتاور آزاد می‌کند. این پیشرانه به صورت با هایما 8S مورد استفاده قرار می‌گیرد و به طور کامل توسط کاورها پوشانده شده است. در نتیجه هایما به عملکرد این پیشرانه اعتماد زیادی دارد و امیدواریم در واقعیت نیز این اتفاق رخ دهد. گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به دیفرانسیل جلو را در مینی‌ون هایما برعهده دارد.

معرفی خودرو هایما 7X| امکانات این خودرو لوکس را ببینید

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟