کالای ایرانی جذاب و مشتری‌پسند نیست

کالای ایرانی جذاب و مشتری‌پسند نیست
کالای ایرانی جذاب و مشتری‌پسند نیست

غلامرضا عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هر ساله مقام معظم رهبری با توجه به شرایط کشور شعار سال را انتخاب و نامگذاری می‌کنند. امسال نیز بهترین واژه را برگزیدند و همه دست اندرکاران کشور به ویژه مسئولان ارشد و میانی و آحاد جامعه باید در جهت تحقق این شعار گام بردارند .

وی ادامه داد: امروز نه تنها در حوزه اشتغال بلکه در زمینه واردات و صادرت هم دچار مشکل هستیم و چالشهای اقتصادی به دغدغه‌ای برای مسئولان و دولتمردان تبدیل شده است لذا برای حمایت از کالای ایرانی به همراهی و همدلی مسئولان، تولیدکنندگان و مردم به عنوان مصرف کنندگان نیاز داریم .

دیگران چه می خوانند:

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در ادامه با بیان اینکه بحث خرید کالای ایرانی تنها وظیفه یک شخص یا سازمان نیست،‌ افزود: نمی‌توانیم بگوییم حق با تولیدکننده است.تولیدکنندگان هم باید به کیفیت تولید اهمیت بدهند و کالایی تولید کنند که در شآن مصرف کننده ایرانی باشد و به خرید آن تمایل نشان بدهد .

او گفت: در فرایند تولید شاید ۴۰ درصد کار، حمایت دولت باشد و ۴۰ تا ۵۰ درصد دیگر به کیفیت و قیمت تمام شده برمی‌گرد ؛ اگر مصرف کالای ایرانی در دستور کار قرار گیرد و مسئولان به معنای واقعی از تولید کننده داخلی حمایت کنند و فرهنگ استفاده از کالای ایرانی هم بین مردم رواج یابد، بسیاری از مشکلات و مسایل مربوط به اقتصاد حل می‌شود .

عباسی متذکر شد: دلیل اینکه بیشتر مردم به خصوص اقشار ضعیف به جنس چینی روی می‌آورند تنها قیمت آن نیست بلکه این اجناس متناسب با ذائقه و سلیقه مصرف کننده و منطبق با نیاز بازار عرضه می‌شوند و بسته‌بندی محصول، مشتری پسند و جذاب است. متاسفانه در زمینه شناسایی سلیقه و نیاز مصرف‌کننده ضعیف هستیم، در حالی که کشورهای دیگر متناسب با ذائقه مصرف کننده گام برمی‌دارند .

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با بیان اینکه باید به باور حمایت از تولید داخلی برسیم، افزود: رونق تولید داخل حمایت دولت و حل مشکل بنگاه‌ها را می‌طلبد و خرید کالای ایرانی به فرهنگ‌سازی و عزم و اراده ملی نیاز دارد .

تاکید بر تقویت تولید داخل از جمله اهداف نامگذاری شعار امسال است و پشتیبانی از تولید ملی به‌ منزله حمایت از اشتغال، سرمایه، کار و کارگر ایرانی است ، نهادینه کردن فرهنگ خرید کالای ایرانی و مصرف تولید داخلی ضمن حفظ اشتغال موجود از تعطیلی کارخانه‌ها، ریزش نیروهای کار و بیکاری جلوگیری کرده و زمینه تقویت تولید ملی و رونق بازار کار را فراهم می‌کند .

کارشناسان تحقق شعار امسال را مستلزم فرهنگسازی برای خرید کالای ایرانی و جلب مردم به خرید تولید داخلی در سایه حرکت به سمت کیفی‌سازی و بسته بندی مناسب می‌دانند .

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

کالای ایرانی جذاب و مشتری‌پسند نیست

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟