نقش مناطق آزاد بر حمایت از تولید داخل و سرمایه‌گذاری

نقش مناطق آزاد بر حمایت از تولید داخل و سرمایه‌گذاری
نقش مناطق آزاد بر حمایت از تولید داخل و سرمایه‌گذاری

به گزارش ایسنا، محمد فیضی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس با اشاره به نامگذاری سال جاری به حمایت از کالای ایرانی گفت: این نامگذاری تکلیف بزرگی را بر دوش اقتصاددانان و کمیسیون های اقتصادی مجلس گذاشته است. در واقع کالای ایرانی باید عملیاتی تعریف و شاخص‌ها بر مبنای رهنمودهای رهبری روشن شود. اگر تولید ملی رونق گیرد، اشتغال‌زایی، کارآفرینی ایجاد شده و اثرات مثبت آن در اقتصاد مشخص می شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: دولت باید دست تولیدکنندگان را بگیرد و وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی در فرآیند اخذ تسهیلات ورود کنند که این مسئله هم نیاز به مهندسی مجدد دارد.

دیگران چه می خوانند:

نماینده مردم اردبیل در مجلس با بیان اینکه حمایت از تولید داخل نقش مناطق آزاد تجاری و صنعتی را برجسته‌تر می کند، گفت: براساس آمارهای رسمی و موجود در زمینه تولید و اشتغال مناطق آزاد تجاری کارنامه موفقی داشته‌اند و لایحه مناطق آزاد حتما در این مسئله قابل قبول خواهد بود.

فیضی تصریح کرد: بیش از تاکید بر محدودیت واردات باید بر مدیریت آن تاکید کنیم. همانطور که رهبری هم تاکید داشته‌اند، توسعه صادرات با 15 کشور همسایه و حمایت از کالای داخلی به مفهوم درونگرایی اقتصاد نیست. برونگرایی بعد اصلی اقتصاد مقاومتی است.

این نماینده مجلس خواستار تعیین تکلیف کارکنان شرکتی در تمامی وزارتخانه‌ها شد و گفت: یکسان سازی حقوق و مزایا باید با توجه به شایستگی‌ها انجام شود.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در پایان گفت: در سفر اخیر رئیس‌جمهور که به کشور آذربایجان انجام شد، انتظار می‌رفت که استاندار اردبیل همراه این هیئت باشد زیرا اردبیل بیشترین مرز را با این کشور دارد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

نقش مناطق آزاد بر حمایت از تولید داخل و سرمایه‌گذاری

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟