افزایش ۳۰ درصدی صادرات به روسیه

افزایش ۳۰ درصدی صادرات به روسیه
افزایش ۳۰ درصدی صادرات به روسیه

به گزارش ایسنا، فرهاد پرند در نشست توسعه همکاری‌های اقتصادی لرستان و روسیه با بیان اینکه عمده صادرات به روسیه مربوط به مواد غذایی و محصولات کشاورزی است، اظهار کرد: ۲۷۳ میلیون دلار از سهم ایران در صادرات به روسیه مربوط به همین محصولات است. سیمان، فلز و مواد معدنی نیز به این کشور صادر می‌شود که البته حجم آنها کم است.

وی افزود: واردات ایران از روسیه به یک میلیارد و ۳۰ میلیون دلار کاهش یافته و نسبت تراز تجاری صادرات و واردات این دو کشور در سال‌های گذشته یک به ۱۰ بوده که در سال ۲۰۱۷ به یک به سه رسیده است.

دیگران چه می خوانند:

پرند با اشاره به اینکه سال ۲۰۱۷ واردات روسیه ۲۳۰ میلیارد دلار بوده است، تصریح کرد: روسیه بیشترین واردات را از هلند، چین، آلمان و ترکیه داشته است. مسکو ظرفیت‌های بسیاری برای واردات دارد به طوریکه ۴۳ درصد واردات روسیه را به خود اختصاص داده است. رایزن بازرگانی ایران در روسیه خاطر نشان کرد: عمده صادرات روسیه محصولات نفتی و گازی به کشورهایی چون آلمان، چین، فرانسه، ایتالیا و بلاروس است. وی با بیان اینکه جای ایران میان کشورهای صادرکننده به مسکو بسیار خالی است، خاطر نشان کرد: براساس آمار گمرک روسیه، میزان صادرات ایران به روسیه در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال ۲۰۱۶ معادل ۳۰ درصد افزایش یافته و از ۳۰۳ به ۳۹۲ میلیون دلار رسیده است. پرند گفت: واردات ماهی به روسیه در سال ۲۰۱۷ حدود ۱.۵ میلیارد دلار بوده که سهم ایران از این میزان واردات تنها دو درصد است. رایزن بازرگانی ایران در روسیه تاکید کرد: با توجه به توانمندی‌های لرستان در حوزه شیلات، این استان می‌تواند بازار مناسبی در روسیه داشته باشد. وی اظهار کرد: روسیه ۸۵ واحد فدرالی و ۴۶ استان دارد که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

افزایش ۳۰ درصدی صادرات به روسیه

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟