راهنمای خرید پودر قهوه مناسب دم کردن در منزل

راهنمای خرید پودر قهوه مناسب دم کردن در منزل
راهنمای خرید پودر قهوه مناسب دم کردن در منزل

میل کردن قهوه‌ در طول روز، روشی برای پایان‌دادن به خستگی‌ها به‌شمار می‌آید. البته افرادی نیز هستند که طعم این نوشیدنی فوق‌العاده را بیش از خواص آن می‌پسندند. درهرصورت، شما با هر هدفی که قهوه میل می‌کنید باید در انتخاب آن دقت داشته باشید.

خرید قهوه، نیاز به شناخت انواع این محصول و آشنایی با تجهیزات مناسب برای دم ‌کردن آن دارد. اگر بتوانید طبق ذائقه خود، دان یا پودر قهوه مناسب تهیه کنید قطعا لذت بیشتری حین میل کردن آن تجربه خواهید کرد. ما در این متن اطلاعات لازم دراین‌زمینه را برای شما فراهم کرده‌ایم پس تا انتها با ما همراه شوید.

دیگران چه می خوانند:

خرید قهوه با توجه به ذائقه

ذائقه شما در انتخاب قهوه، حرف اول را می‌زند. برخی افراد می‌خواهند نوشیدنی که تحت فشار و حرارت بالا آماده می‌شود میل کنند و برخی دیگر نیز ترجیح می‌دهند روز خود را با قهوه دمی شروع کنند. برای اینکه ذائقه خود را بشناسید حداقل یک‌بار باید هرکدام از این نوشیدنی‌ها را امتحان کنید.

از دیگر مواری که باید به آن توجه کرد میزان تلخی قهوه است. برخی نوشیدنی‌ها طعم ترشی در دهان ایجاد می‌کنند و برخی تلخی شدید. درنظرگرفتن این مورد، ارتباط مستقیمی با میزان رضایت شما از خوردن قهوه دارد.

قهوه‌هایی که به بازار عرضه می‌شوند میزان کافئین یکسانی ندارند. ازاین‌رو افراد با توجه به موقعیتی که در آن قرار گرفته‌اند می‌توانند قهوه‌ای پر یا کم کافئین دم کنند تا روی خواب آن‌ها تاثیر منفی نگذارد.

اگر ذائقه شما با قهوه‌های خیلی تلخ، جور نیست می‌توانید به‌سراغ‌ کافی‌میکس بروید. این نوع محصولات نیاز به حرارت یا زمان زیاد برای دم کردن ندارد و با طعم جذاب خود، روز شما را زیباتر می‌کنند.

ذائقه برخی افراد انتخاب قهوه‌هایی با طعم غلیظ و عطر دل‌نشین است. اگر شما نیز طعم و رایحه قوی دوست دارید باید به‌دنبال محصولاتی باشید که در ترکیب آن‌ها، دانه‌های عربیکا نقش پررنگ‌تری دارند.

برای دوست‌داران کافیئن نیز روبوستا گزینه بهتری به‌شمار می‌آید. با درنظرگرفتن این عوامل شما می‌توانید بهترین قهوه یا کافی‌میکس را برای مصرف روزانه خود تهیه کنید.

خرید قهوه با توجه به قهوه‌سازهای در دسترس

قهوه‌های موجود که آن‌ها را با نام ترک، اسپرسو و فرانسه می‌شناسیم هرکدام روش مختلفی برای دم کردن دارند. پس باید بدانید که خرید نوع خاصی از قهوه، بدون داشتن تجهیزات آن کار اشتباهی است.

دراین‌خصوص می‌توان گفت اگر موکاپات کوچکی در خانه دارید خرید قهوه اسپرسو به شما توصیه می‌شود. درصورتی‌که دستگاه خاصی در خانه یا محیط کار شما وجود ندارد نیز بهتر است با خرید انواع قهوه فوری، بدون دردسر نوشیدنی خود را در کوتاه‌ترین زمان حاضر کنید.

نکات مهم برای خرید قهوه

قهوه‌ها به‌صورت دان و پودر عرضه می‌شوند و تفاوت در اندازه آن، باعث تغییر در روش دم کردن و به‌طور کلی عطر و طعم قهوه می‌شود. شما باید تصمیم بگیرید که پودر قهوه را می‌خواهید یا دان آن را؟

دان قهوه این امکان را به شما می‌دهد تا از عطر و بوی این محصول به‌طور کامل بهره‌مند شوید. در واقع باید گفت با پودر کردن قهوه، عطر آن پس‌از مدتی کوتاه، از بین می‌رود و طعم آن نیز تحت تاثیر می‌گیرد.

به همین دلیل نیز معمولا به افراد توصیه می‌شود در کنار توجه به ذائقه خود و انتخاب دستگاه مناسب، یک دستگاه آسیاب نیز تهیه کنند و هر بار تنها برای همان وعده، به پودر کردن دان‌های قهوه بپردازند.

برخی تولیدکنندگان برای راحتی افراد و عدم نیاز به استفاده از سایر تجهیزات مانند آسیاب و دستگاه قهوه‌ساز، کافی‌میکس‌های خوش‌طعمی به بازار عرضه می‌کنند تا مصرف‌کنندگان این نوشیدنی پرطرفدار، در هر شرایطی بتوانند از آن بهره‌مند شوند. پس می‌توانید به خرید انواع کافی میکس نیز فکر کنید.

ضمن اینکه باید گفت قهوه‌های موجود در بازار، وارداتی هستند و معمولا بسته‌بندی آن‌ها در داخل کشور انجام می‌شود. با توجه به اینکه زمان رست‌کردن قهوه، تاثیر زیادی روی کیفیت طعم و عطر آن دارد، بهتر است محصولی انتخاب کنید که در داخل کشور بسته‌بندی شده و زمان زیادی از رست کردن آن نگذشته باشد.

بررسی روش های خرید قهوه

آیا قهوه مناسب ذائقه خود را می‌شناسید؟ قهوه را برای کدام دستگاه می‌خواهید؟ اگر پاسخ این سوال‌ها را بدانید مسیر خرید برای شما بسیار آسان می‌شود و دیگر لازم نیست زمان زیادی را در فروشگاه‌های مختلف حضوری یا آنلاین سپری کنید.

برای خرید قهوه، روش‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارد که باید با توجه به موقعیت خود یا میزان راحتی یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. از رایج‌ترین این روش‌ها باید به موارد زیر اشاره کرد:

خرید از سوپرمارکت ها

سوپرمارکت‌ها معمولا در سطح شهر و محله‌های مختلف در دسترس هستند. در این نوع مغازه‌ها انواع قهوه‌های اسپرسو، ترک، فرانسه، قهوه‌های فوری و کافی‌میکس‌ها به‌فروش می‌رسند. اگر نمی‌توانید به بازار مراجعه کنید یا هدف شما خرید این اقلام آماده و بسته‌بندی شده است، مراجعه به سوپرمارکت‌ها بهترین گزینه به‌شمار می‌آید.

خرید از مغازه های رستری

رست کردن دانه‌های قهوه در تولیدی‌های کوچک یا بزرگ انجام می‌شود و خرید از این تولیدی‌ها، مزایای خوبی به‌همراه دارد. اگر می‌خواهید قهوه‌ شما تازه رست‌ شده و عطر و طعم فوق‌العاده‌ای داشته باشد، می‌توانید این مغازه‌ها را برای خرید انتخاب کنید.

خرید اینترنتی از سایت و فروشگاه های آنلاین

فروشگاه‌ها و پلتفرم‌های آنلاین گزینه خوبی برای خرید قهوه تازه محسوب می‌شوند. با توجه به اینکه افراد زیادی خرید خود را به‌صورت اینترنتی انجام می‌دهند، به‌ندرت در این فروشگاه‌ها شاهد قهوه‌هایی هستیم که زمان زیادی از رست شدن آن‌ها گذشته باشد.

از این پلتفرم‌های آنلاین می‌توانیم به اسنپ مارکت یا وبسایت‌های فروش قهوه اشاره کنیم. لازم است بگوییم معمولا در پلتفرم‌های آنلاین، برای جذب بیشتر مشتری، تخفیف‌های جذابی ارائه می‌شود. پس برای خرید انواع قهوه یا کافی‌میکس می‌توانید به این فروشگاه‌ها مراجعه کنید.

جمع‌بندی

اولین کاری که پیش‌از خرید قهوه باید انجام دهید شناخت ذائقه است. اینکه طعم‌های تلخ را دوست دارید یا ترش؟ می‌خواهید کافئین قهوه زیاد باشد یا کم؟ میزان عطر و طعم نوشیدنی تا چه حد برایتان مهم است؟ تمام این موارد روی خرید شما تاثیر می‌گذارند.

ازطرف‌دیگر، دستگاهی که می‌خواهید با استفاده از آن قهوه را دم کنید نیز روی انتخاب نوع مناسب تاثیر دارد. درصورتی‌که تجهیزات کافی برای دم کردن این نوشیدنی نداشتید نیز بهتر است از قهوه‌های فوری یا کافی‌میکس‌های آماده موجود در بازار استفاده کنید.

 

راهنمای خرید پودر قهوه مناسب دم کردن در منزل

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟