احیای کارخانه‌های تولیدی مهمترین اولویت سال ۹۷

احیای کارخانه‌های تولیدی مهمترین اولویت سال ۹۷
احیای کارخانه‌های تولیدی مهمترین اولویت سال ۹۷

غلامرضا عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هر سال به تعداد بیکاران کشور افزوده می‌شود و اگر از سیاست‌گذاری درستی تبعیت نکنیم، جامعه و اقتصاد کشور متضرر می‌شود. در کنار ایجاد شغل باید به حفظ اشتغال موجود توجه کرد و مراقب بود تا شاغلان هم آسیب نبینند.

وی ادامه داد: نمی‌توانیم انرژی را گران بفروشیم تا شغل ایجاد کنیم. دولت باید درآمدهای دیگری را برای ایجاد اشتغال جست‌وجو کند و برای شغل بودجه در نظر بگیرد. اگر بودجه‌های عمرانی زیاد شود، قطعا اشتغالزایی مورد نظر هم محقق می‌شود.

دیگران چه می خوانند:

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف اشتغال در سال گذشته، گفت: وزارت کار طرح‌های متعددی را برای تحقق اهداف اشتغال دولت در دستور کار قرار داده است که طرح اشتغال فراگیر،‌ روستا تعاون و کارورزی از جمله آن‌هاست ولی این طرح‌ها برای عملیاتی کردن به برنامه‌ریزی و اعتبار مناسب نیاز دارد.

عباسی ایجاد اشتغال بدون تزریق منابع را ممکن ندانست و در عین حال بر لزوم نظارت و مدیریت بهینه منابع اشتغال تاکید کرد.

این مقام ارشد کارگری احیای کارخانه‌های تولیدی را مهمترین اولویت سال ۹۷ دانست و تاکید کرد: متاسفانه سال گذشته با تعطیلی کارگاه‌ها و بنگاه‌ها مواجه بودیم و به نظر می‌رسد که در سال جاری هم این نگرانی وجود داشته باشد. در حال حاضر بسیاری از تولیدات برروی دست بنگاه‌ها باقی مانده و خطر ورشکستگی و تعدیل، کارخانه‌ها و نیروهای کار را تهدید می‌کند.

وی در پایان بر لزوم اصلاح قراردادهای کار تاکید کرد و گفت: در صورتی که تبصره دو ماده ۷ قانون کار، بهسازی و اصلاح شود و وزارت کار به شکل سه جانبه تعریف مشاغل دائم و غیر دائم را در دستور کار قرار بدهد، بسیاری از قراردادهای کار ساماندهی می‌شوند.

بر اساس تبصره یک ماده ۷ قانون کار، حداکثر مدت موقت برای کارهایی که طبیعت آن‌ها جنبه غیرمستمر دارد، باید توسط وزارت کار مشخص شود و به تصویب هیات وزیران برسد.

مقامات کارگری همواره از وزارت کار خواسته‌اند که آیین نامه تبصره یک ماده ۷ قانون کار را به جهت شفاف‌سازی و تفکیک مشاغل دائم از موقت، تدوین کند.

در سال گذشته معاونت روابط کار سلسه نشستهایی را به منظور بررسی این تبصره و تهیه آیین نامه مربوطه برگزار و طرح‌هایی را پیشنهاد کرد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

احیای کارخانه‌های تولیدی مهمترین اولویت سال ۹۷

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟