مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در گفتگو با شماواقتصاد:

۱۳ میلیون لیتر بنزین و ۲۰ میلیون لیتر گازوئیل تولید روزانه پالایشگاه بندرعباس

۱۳ میلیون لیتر بنزین و ۲۰ میلیون لیتر گازوئیل تولید روزانه پالایشگاه بندرعباس
کدخبر : 597554

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در حاشیه برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از مقدار تولید روزانه بنزین ۱۲ تا ۱۳ میلیون لیتر و میزان نوسان‌دار ۲۰ میلیون لیتر گازوئیل در روز با توجه به مشکلات حوزه تردد کشتی‌ها که مسئولیت حمل خوراک به میزان تقریبی ۷ میلیون لیتر را برعهده دارند، خبر داد.

به گزارش شماواقتصاد: احمد هاشمی مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس در چهارمین روز از برگزاری نمایشگاه تخصصی نفت و گاز، در گفت‌وگوی اختصاصی با اعلام مطلب فوق، گفت: در برنامه های کیفی سازی پالایشگاه سه تا پروژه وجود دارد. اولین پروژه مربوط به پروژه های فرایندی است که نفت و فرآورده های سنگین را تبدیل به فراوردهای سبک و کک اسفنجی می کند. پروژه‌های یوتیلیتی و پروژه تولید روغن گروه ۲ و ۳ از دیگر پروژه‌های تولید محصول در پالایشگاه بندرعباس می‌باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شماواقتصاد مبنی بر ارزیابی از نمایشگاه امسال، اظهار داشت: چون ما اولین سالی است که به صورت مستقل در نمایشگاه شرکت می کنیم، به هر حال حضور در نمایشگاه دارای دستاوردهایی برای شرکت ها در حوزه بازرگانی و کسب بازارها و مشتریان جدید است. از دیگر ظرفیت‌های نمایشگاه می‌توان به پیداکردن سورس‌های جدید در حوزه‌های تامین و تبادل دانش میان شرکت‌ها اشاره کرد. به لطف خدا از این نمایشگاه و اینکه همکاران ما توانستند بهره‌برداری کنند رضایت داریم.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس اضافه کرد: در حال حاضر بر روی پروژه‌های در دست اجرا و طرح‌های توسعه‌ای جدید مطالعاتی را به انجام می‌رسانیم و در آینده خبرهای بسیار خوبی را از پالایشگاه بندرعباس برای مردم و سهامداران اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. به غیر از دو پروژه اصلی مذکور در حوزه تولید بنزین و گازوئیل، پروژه های پایین‌دست را در راستای زنجیره ارزش نیز در دست داریم که تا ۲ ماه آینده تعیین‌تکلیف می‌شوند.

 احمد هاشمی در خصوص حساسیت‌های موجود برای تولید بنزین با کیفیت، بیان کرد: پروژه‌های فوق در راستای کیفی‌سازی و تبدیل بنزین با کیفیت است. در حال حاضر بیش از ۵ میلیون لیتر بنزین یورو پنج در پالایشگاه بندرعباس تولید می‌شود که تلاش داریم تا ظرف دوسال آینده پس از راه‌اندازی پروژه‌ها مراحل کیفی‌سازی تمام تولیدات بنزین این پالایشگاه به پایان برسد.

 

 

 

گزارش: لیلا احمدی افشار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: