بازگشایی دو نماد بورسی در دقیقه ۹۰

بازگشایی دو نماد بورسی در دقیقه ۹۰
بازگشایی دو نماد بورسی در دقیقه ۹۰

به گزارش ایسنا، پس از گذشت حدود یک سال و هشت ماه، نماد معاملاتی بانک صادرات در روزهای پایانی سال ۱۳۹۶ بازگشایی شد. در روز ۲۹ تیرماه سال ۱۳۹۵، قیمت پایانی هر سهم بانک صادرات ایران ۱۰۰ تومان و پنج ریال بود. در ۲۳ اسفند ماه که این نماد پس از یک سال و هشت ماه بازگشایی شد، حدود ۵۰ درصد افت قیمت داشت و به قیمت هر سهم حدود ۵۱ تومان رسید.

سهام این بانک به دلیل ضرر ده بودن پس از بازگشایی تا نصف قیمت اسمی کاهش یافت و این موضوع سبب شد تعداد زیادی از نوسان گیران بازار سهام این سهم را در کف قیمت و موقعیت خرید ببینند. در نتیجه از روز بازگشایی سهم بانک صادرات این سهم با صف خرید میلیونی همراه شد.

دیگران چه می خوانند:

نماد معاملاتی بانک صادرات ایران پس از رفع تعلیق، برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی، افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، بدون محدودیت نوسان قیمت و با استفاده از مکانیسم حراج بازگشایی شد.

علاوه بر این در همان روز نماد بانک پارسیان نیز که در بازار اول بورس داد و ستد می‌شود، پس از رفع تعلیق برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی، افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف بدون محدودیت نوسان قیمت و با استفاده از مکانیسم حراج بازگشایی شد.

سهام بانک پارسیان، در ۱۲ آبان ماه سال ۱۳۹۵ به قیمت پایانی هر سهم ۱۱۴ تومان و ۵ ریال رسید، اما پس از گذشت یک سال و چهار ماه توقف در ۲۳ اسفند سال ۱۳۹۶ بازگشایی شد و تا پایان معاملات در این روز به قیمت هر سهم ۱۰۲۶ ریال رسید.

در حال حاضر نیز تعدادی از نمادهای بانک‌ها در بورس و فرابورس متوقف است که بازگشایی آن ها منوط به گزارش دهی به روش دستورالعمل قبلی بازگشایی و توقف نمادهای بورسی است.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

بازگشایی دو نماد بورسی در دقیقه ۹۰

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟