مهمترین اخبار اقتصادی ایسنا در اولین روز کاری ۱۳۹۷

مهمترین اخبار اقتصادی ایسنا در اولین روز کاری ۱۳۹۷
مهمترین اخبار اقتصادی ایسنا در اولین روز کاری ۱۳۹۷

به گزارش ایسنا، صحبت‌های مسعود کرباسیان در ارتباط با برنامه‌های وزارت اقتصاد در حمایت از کالای ایرانی از مهمترین اخبار امروز است. وزیر اقتصاد در این‌باره گفته است: یک برنامه راهبردی دیده شده که باید انجام شود. البته فرمایشات مقام معظم رهبری ناظر بر همه زمینه‌هاست. وقتی می‌گوییم کالای ایرانی حمایت شود؛ این موضوع مشمول مصرف‌کننده، تولیدکننده، صنف، سرمایه‌گذار و غیره می‌شود. یعنی همگی باید دنبال کنند.

وی همچنین اظهار کرد: در سیستم بانک‌ها باید جهت‌گیری به سمت بخش تولید باشد با در نظر گرفتن نرخ‌های سود ترجیحی برای آن‌ها. همین زمینه اشتغال را فراهم کرده و زمینه تولید داخلی را فراهم می‌کند. در موضوع گمرک هم باید از صادرات حمایت کنیم و در بحث واردات تخفیفاتی برای واردات مواد اولیه بنگاه‌ها باید در نظر بگیریم. همچنین باید رابطه‌ای ایجاد کنیم که مردم بفهمند آیا کالایی که مصرف می‌کنند قاچاقی وارد شده یا به صورت رسمی که اگر به صورت قاچاق وارد شده باشد آن‌ها هم از خرید آن صرف نظر کنند.

دیگران چه می خوانند:

بورس تهران شاهد معاملات کم حجم در اولین روز کاری امسال

در اولین روز کاری بورس تهران در سال ۱۳۹۷ فعالان بورسی شاهد بازاری کم حجم بودند؛ شاخص کل در روندی آرام ۱۳۵ واحد رشد کرد.

همچنین امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی ۱۳۵ واحد رشد کرد و تا رقم ۹۶ هزار و ۴۲۵ واحدی بالا رفت و شاخص کل هم وزن نیز شاهد رشد ۲۴ واحدی بود .

ارزش معاملات امروز تحت تاثیر تعطیلات سال نو به شدت کاهش یافت و به رقم ۶۰ میلیارد تومان رسد و همچنین حجم معاملات به حدود ۳۱۴ میلیون سهم و اوراق مالی رسید .

رشد مصرف بنزین به ٢٥درصد رسید

مصرف بنزین در روز شنبه (چهارم فروردین ماه) به میزان ٩٣ میلیون و ٤٠٠ هزار لیتر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٢٥ درصد رشد داشته است.

آمار مصرف سوخت چهارم فروردین نشان از مصرف ٩٣ میلیون و ٤٠٠ هزار لیتری بنزین و رشد ٢٥ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ٧٤ میلیون و ٧٠٠ هزار لیتر بوده، داشته است.

برای مبارزه با قاچاق ارز چه خواهید کرد؟

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در زمینه قاچاق ارز لازم است اقدامات بازدارنده‌ای جهت مقابله با رشد کاذب نرخ ارز صورت گیرد.

علی مویدی خرم‌آبادی تاکید کرد: با توجه به اینکه بحث کنترل نرخ ارز جزو تدابیر ریاست جمهوری و دولت به شمار می‌رود قطعا لازم است در این زمینه تمهیدات و اقدامات هدفمندی در دستور کار قرار گیرد.

امسال منابع آبی پایتخت ایمن می‌شود

زلزله‌های اخیر در کشور موجب شد تا مسوولان تهرانی نگاه جدی‌تری به تامین آب داشته باشند، از این رو طبق وعده مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در سال ۱۳۹۷ تعداد ۳۰ سامانه توزیع اضطراری آب در تهران ساخته می‌شود.

در این رابطه محمد پرورش مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان این که برای این مهم شیرهای قطع سریع آب را روی کل مخازن تهران نصب کرده‌ایم، به ایسنا گفت: به هنگام وقوع زلزله به سرعت این سیستم عمل می‌کند و آب از داخل مخازن خارج نمی‌شود که این مساله می‌تواند در تامین آب کمک رسان باشد.

از ساخته دست کارگر ایرانی حمایت کنیم

به اعتقاد رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار راه برون رفت از معضل بیکاری و رکود بنگاه‌ها، حمایت از تولید ساخته دست کارگران زحمتکش کشور است.

اولیا علی بیگی در ارزیابی نام‌گذاری سال ۱۳۹۷ به نام حمایت از کالای ایرانی، گفت: چند سالی است که نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری با موضوع اقتصادی صورت می‌گیرد و نشان دهنده این است که سیاست‌های کلان نظام برای موضوع اقتصاد که پیش زمینه رفاه جامعه است، اهمیت خاصی قایل است ولی شعار امسال بیشتر دولت، ‌ تولیدکنندگان و کارگران را مخاطب قرار داده و باید بیش از دیگران به این نکته توجه کنند.

۵۳ هزار کیلومتر جاده تحت پوشش رومینگ ملی نسل چهارم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تحت پوشش خدمات رومینگ ملی نسل چهارم قرار گرفتن ۵۳ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور در ایام نوروز خبر داد.

محمدجواد آذری جهرمی در مطلبی در توییتر اظهار کرد: در نوروز امسال بیش از ۵۳ هزار کیلومتر از طول جاده‌های کشور تحت پوشش خدمات رومینگ ملی نسل چهارم تلفن همراه قرار گرفت و تاکنون بیش از ۱.۲ میلیون نفر از مشترکان به صورت همزمان از این خدمات بهره گرفته‌اند.

توجه ویژه مخابرات ایران به حمایت از کالای ایرانی

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مطلبی در صفحه اینستاگرام خود با تاکید بر لزوم حمایت قاطبه مردم از کالای ایرانی اظهار کرد: بدون تردید بسیاری از مهمترین مشکلات اقتصادی اجتماعی نظیر اشتغال، فقر، اعتیاد، و حتی مناسبات بین‌المللی کشور در صورتی سامان خواهد یافت که کشورمان بتواند از اقتدار مناسب و قابل قبولی در بخش تولید ملی برخوردار شود و برای جلب این حمایت، حرکت هماهنگ مدیران و مصرف‌کنندگان برای ارتقاء فرهنگ تولید و مصرف کالای ایرانی ضروری است.

مجید صدری همچنین به موضوع بحران آب اشاره و خاطرنشان کرد: در موضوع آب نیز با توجه به وارد شدن کشور در دهه دوم خشکسالی و به ویژه کاهش ۴۰ درصدی بارش‌ها در سال اخیر، لزوم کمک به شرایط پر مخاطره سال جدید را باید در نظر داشت. عدم توجه جدی مردم به مقوله مصرف آب و نداشتن رویکردهای نوین باعث شده است که در سال ۱۳۹۷ جامعه ایرانی موضوع خشکسالی و کمبود آب را بیش از پیش لمس کند. همانگونه که وزیر محترم نیرو دوم فروردین ماه در پیامی به مناسبت روز جهانی آب از جامعه ایرانی می‌خواهد که به اهمیت آب بیندیشیم و در گذشته خود به دیده انتقاد و انصاف بنگریم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

مهمترین اخبار اقتصادی ایسنا در اولین روز کاری ۱۳۹۷

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟