وظیفه همگانی برای حمایت از کالای ایرانی/برچیدن قاچاق محکم‌ترین قدم

وظیفه همگانی برای حمایت از کالای ایرانی/برچیدن قاچاق محکم‌ترین قدم
وظیفه همگانی برای حمایت از کالای ایرانی/برچیدن قاچاق محکم‌ترین قدم

به گزارش ایسنا، مقام معظم رهبری در پیام نوروزی‌شان امسال را به نام سال «حمایت از کالای ایرانی» معرفی کردند و همچنان بر تولید ملی و اقدام همه‌جانبه مسئولان در راستای حمایت از آن تاکید کردند که در این راستا علی فاضلی معتقد است همه در این زمینه مسئولیت دارند و از آنجا که نگاه مسئولان به ویژه مقام معظم رهبری همواره به تولید ملی و سرمایه ایرانی امسال بر دو اصل تاکید کردند که یکی درباره حمایت از تولید ملی بوده و دیگری استفاده از کالای تولید داخلی و ساخت ایران است.

وی افزود: بر هیچ کس پوشیده نیست که اگر قرار است به رشد و توسعه اقتصادی دست یابیم باید به این اصول توجه کنیم. تولید ملی باید حمایت شود که در این راستا تولیدکننده باید به بازاریابی داخلی محصول خود و بهبود کیفیت تولیدش و مصرف‌کننده باید به حمایت از کالای ایرانی و تولید داخل توجه ویژه داشته باشد. اما توجه بیشتر به چند نکته خالی از لطف نیست.

دیگران چه می خوانند:

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه به شعار امسال باید با شعور کامل عمل کنیم، اضافه کرد: باید تولید ملی را عملا حمایت کنیم چراکه امروز تولید به حمایت در عرصه‌های مختلف از جمله نظام بانکی، تسهیل قوانین، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها، نوسازی و بهسازی زیرساخت‌ها و... نیاز دارد که همه این اقدامات باید توأمان در کشور به اجرا دربیاید.

گام محکم‌تر برای مبارزه با قاچاق کالا

فاضلی تاکید کرد: در راستای تحقق شعار امسال باید محکم‌ترین قدم در حوزه مبارزه با قاچاق کالا برداشته شود و در این زمینه باید با وجود اقدامات مناسب و ارزنده انجام شده طرحی نو را دراندازیم.

وی تصریح کرد: گرچه اقدامات انجام شده مسئولان در این زمینه جای تقدیر دارد اما هنوز اقتصاد ما ملبس به قاچاق است و بخش بزرگی از بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد بنابراین مبارزه جدی‌تر با قاچاق کالا باید به عنوان یک اصل مدنظر قرار گیرد و عملیاتی شود تا بتوانیم عملا از کالای ایرانی و تولید داخل حمایت کنیم.

رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: شخصاً با واردات کالاهایی که تولید داخلی ندارند یا وارداتشان موجب تقویت رقابت در بازار می‌شود، مخالف نیستم اما هنگامی که بدون حمایت تعرفه‌ای و سیاست‌گذاری‌های حمایتی از تولید ملی چنین کالاهایی وارد می‌شود، عرصه در این زمینه بر تولید ملی تنگ می‌شود و وضعیت خطرناک خواهد شد. خدا نکند که در این زمینه شکست بخوریم چراکه دشمن هم همین را می‌خواهد.

فاضلی گفت: اگر این مسائل در راستای حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی عملی شود نه‌تنها شعار امسال محقق می‌شود بلکه در این زمینه می‌توانیم به ایجاد اشتغال و درآمد بیشتر کمک کنیم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

وظیفه همگانی برای حمایت از کالای ایرانی/برچیدن قاچاق محکم‌ترین قدم

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟