ورود هیات دریایی قطر به ایران + جزئیات برنامه‌ها

ورود هیات دریایی قطر به ایران + جزئیات برنامه‌ها
ورود هیات دریایی قطر به ایران + جزئیات برنامه‌ها

به گزارش ایسنا، این گروه که به ریاست محمد الخونجی - رئیس سازمان بنادر قطر - به ایران سفر کرده‌اند، بناست در جریان برنامه فعلی خود ضمن دیدار با مقاماتی از ایران از چند بندر کشور نیز بازدید کنند.

محمد راستاد - معاون وزیر راه و شهرسازی ایران - در نشست خبری با خبرنگاران درباره جزئیات برنامه‌ریزی انجام شده برای این سفر توضیح داد: چند ماه قبل و در جریان دیدار وزرای راه ایران و قطر بنا شد دو کشور مقدمات لازم برای افزایش همکاری‌های دوجانبه را پیگیری کنند. پس از آن هیاتی از ایران به قطر سفر کرد و ضمن بازدید از بنادر این کشور مقدمات سفر فعلی را به وجود آورد.

دیگران چه می خوانند:

به گفته وی، گروه قطری بناست ضمن بازدید از بنادر جنوبی ایران نسبت به افزایش همکاری‌های دوجانبه جلساتی با مقامات ایرانی داشته باشد.

راستاد اضافه کرد: با توجه به میزان علاقه‌ای که دو طرف به افزایش همکاری‌ها نشان داده‌اند، امیدواریم امکان گسترش روابط در حوزه دریایی به وجود بیاید و این سفر مقدمه افزایش قابل توجه توسعه روابط باشد.

همچنین الخونجی رئیس سازمان بنادر قطر نیز ضمن قدردانی از میزبانی ایران در جریان این سفر تاکید کرد: قطر بر روی افزایش همکاری‌های خود با ایران حساب ویژه‌ای باز کرده و سفر فعلی نیز تلاش می‌کند در راستای همکاری‌های دریایی ضمن برداشتن موانع امکان گسترش و توسعه روابط اقتصادی در این حوزه را به وجود بیاورد.

به گفته وی پس از به وجود آمدن مشکلات سیاسی بین قطر و تعدادی از کشورهای عربی منطقه ایران باب تعامل در تمام حوزه‌ها را باز گذاشت و همین امر باعث شد سطح تعاملات پیشرفت کند. البته دو طرف از فضای به وجود آمده بهره‌مند شده‌اند و پس از آن نیز با توجه به اینکه قطر به تعامل خود با ایران نگاهی بلندمدت دارد، قطعا حتی تغییر شرایط سیاسی منطقه و بهبود روابط با کشورهای عربی نیز مانع از گسترش و توسعه همکاری‌ها با ایران نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، هیات قطری پس از حضور در سازمان بنادر و دریانوردی دیداری با وزیر راه و شهرسازی خواهند داشت و پس از آن نسبت به بازدید از چند بندر جنوبی ایران و رصد شرایط و امکانات آنها اقدام خواهند کرد.

پس از بر هم خوردن روابط سیاسی میان قطر و تعدادی از کشورهای منطقه مانند عربستان سعودی، ایران همکاری‌های خود در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله حمل و نقل با قطر را گسترش داد و تعامل دو طرف در تمام جوانب کار ادامه پیدا کرد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

ورود هیات دریایی قطر به ایران + جزئیات برنامه‌ها

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟