روسای قوای مجریه و قضائیه برای بررسی تحولات بازار ارز به مجلس دعوت شوند

روسای قوای مجریه و قضائیه برای بررسی تحولات بازار ارز به مجلس دعوت شوند
روسای قوای مجریه و قضائیه برای بررسی تحولات بازار ارز به مجلس دعوت شوند

به گزارش ایسنا، علی ادیانی در اخطاری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) با اشاره به موضوع نوسانات بازار ارز و افزایش قیمت ارز، گفت: مجلس روز گذشته جلسه‌ای برای بررسی این موضوع برگزار کرد که بنده نسبت به روند تشکیل آن نقد دارم.

وی توضیح داد: انتظار می‌رفت بحث مهمی مثل ارز که ارکان اقتصادی و معاونت‌های مختلف و موضوع حمایت از کالای ایرانی را نشانه گرفته با دعوت از رییس‌جمهور و حداقل آقای جهانگیری مورد بررسی قرار می‌گرفت چون این حاکمیت ارزی، ارکان اقتصاد مقاومتی را مخدوش کرده است.

دیگران چه می خوانند:

نماینده قائم شهر در مجلس اضافه کرد:‌ البته آقای سیف، حضور پیدا کردند ولی او فرمان‌بر است و باید از فرماندگان دعوت می‌کردیم. ما قرار است به حوزه‌های انتخابیه‌مان برگردیم و نمی‌دانیم که پاسخ مردم را به این سوال چه بدهیم که چرا قیمت دلار در بودجه سه هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده اما اکنون صحبت از دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومانی است.

وی با تاکید بر اینکه بنای ما همکاری با دولت است، گفت: نمایندگان باید قانع و نه توجیه شوند. نمی‌توان قیمت ارز را به صورت دستوری ثابت نگه داشت. بهتر بود که از روسای قوای قضاییه و مجریه برای حضور در مجلس دعوت می‌شد تا گزارش می‌دادند.

نماینده قائمشهر تاکید کرد که باید رویه دعوت از روسای قوا و مدیران ارشد در مجلس کلید خورد.

ادیانی‌راد همچنین در تذکری با اشاره به برگزاری جلسات غیرعلنی در مجلس، گفت: جایگاه مجلس آن است که مطالبی در جلسات غیرعلنی مطرح شود که امکان بیان آن در جلسات علنی نیست. نه اینکه ما همان مطالب و صحبت‌هایی را که آقایان در مصاحبه با صداوسیما و رسانه‌ها می‌گویند را اینجا دوباره بشنویم. همه می‌دانیم که رعایت شأن و جایگاه مجلس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش ایسنا، علی مطهری رییس جلسه در پاسخ به این اخطار، گفت: نظر بسیاری از نمایندگان نیز این است که باید کیفیت جلسات غیرعلنی بیشتر شده و مسائل محرمانه‌تری بیان شود.

نایب رییس مجلس ادامه داد: قطعا با افزایش قیمت دلار،‌ درآمدهای دولت نیز افزایش پیدا می‌کند. مجلس به این موضوع وارد می‌شود که دولت چطور می‌خواهد این هزینه‌ها را بررسی کند.

وی همچنین تاکید کرد: با توجه به مشکلات داخلی و خارجی که داریم باید بدانیم که این مشکلات جز با وحدت ملی حل نمی‌شود. انتقادها را از یکدیگر کم کرده و دلسوزانه کار کنیم تا ان‌شاءالله از بحران خارج شویم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

روسای قوای مجریه و قضائیه برای بررسی تحولات بازار ارز به مجلس دعوت شوند

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟