بررسی راهکارها برای ارتقای مبحث تجارت الکترونیک | تقسیم‌بندی ۳جانبه برای استفاده از تلفن همراه

بررسی راهکارها برای ارتقای مبحث تجارت الکترونیک | تقسیم‌بندی ۳جانبه برای استفاده از تلفن همراه
بررسی راهکارها برای ارتقای مبحث تجارت الکترونیک | تقسیم‌بندی ۳جانبه برای استفاده از تلفن همراه

به گزارش شما واقتصاد: رویداد ملی تلفن همراه، فرصت ها و چالش ها امروز سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲، با حضور مدیران، کارشناسان، فعالان اقتصادی، نمایندگان مراکز خدماتی، تعمیراتی و فروشندگان تلفن همراه کشور و به دعوت انجمن تلفن همراه کشور، در منطقه آزاد تجاری نوشهر استان مازندران با هدف بررسی راهکارها برای تقویت حوزه تجارت الکترونیک با محوریت‌های «نقش تلفن همراه در زندگی»، «فرصت ها و چالش های بازار تلفن همراه کشور»، «تلفن همراه و گردشگری» و «ترویج فرهنگ قانونمداری» برگزار شد.


افشار_لاریجانی

دیگران چه می خوانند:

 

افشار فروتن لاریجانی رئیس انجمن فروشندگان تلفن همراه در این نشست با بیان اینکه سروسامان دادن به حوزه تلفن همراه نیازمند همکاری چند مجموعه است، گفت: یک سازمان، تشکیلات و یا یک نهاد نمی‌تواند به تنهایی تمام خواسته‌ها را تامین و یا در زمینه سر و سامان‌دهی این بخش اقدام کند و برای فرهنگسازی این بخش در آینده جلساتی برگزار خواهد شد.

فروتن لاریجانی با تقدیر از حضور مدعوین و تشکر ویژه از کانون عالی کارفرمایان کشور، اظهار کرد: با قول‌های مساعدی که از مسئولان این کانون دریافت کردیم، قرار است تا به یک راهکار عملیاتی در حوزه بازار تلفن همراه برای رسیدن به شرایط نسبی حاکم برسیم تا هم فعال صنفی و هم خریدار، فروشنده و مصرف‌کننده به انتفاع مدنظر نظام جمهوری اسلامی ایران برسیم.

وی با تاکید بر مبحث تجارت الکترونیک، تصریح کرد: کلیه کالاهای تجاری در هر رسته و رده‌ای دارای یک شبکه برای آشنایی کاربران و خریداران هستند، برنامه‌های این رویداد قرار است تا به یک راهکار مشترک برای انتفاع طرفین برسد. برنامه‌هایی که سود حاصله را برای خریداران و فروشندگان تلفن همراه، تولیدکنندگان نرم‌افزارهای تلفن همراه و حتی تعمیرکنندگان این حوزه را دربر خواهد گرفت. مجموعه تلفن‌همراه و خدمات تلفن‌همراه باید به مرحله‌ای برسد تا هر صنفی که خواست کالا یا خدمات خود را در این حوزه ارائه دهد ما بتوانیم در اسرع وقت خدمات مورد نیاز را ارائه دهیم.

 

تقسیم‌بندی سه جانبه حوزه تلفن‌همراه 

در ادامه این نشست دکتر محمدرضا طالبی‌نژاد مشاور مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ایران، تقسیم‌بندی ۳ جانبه‌ای را برای حوزه تلفن‌ همراه ارائه داد و گفت: اثرات مثبت و منفی، دلایل وجود تلفن همراه در زندگی امروزه، تاثیرپذیری و تاثیرگذاری تلفن‌همراه در جامعه از جمله این تقسیم‌بندی‌ها در ۳ سطح خرد، نهادی و کلان از منظر جامعه‌شناسی است که بسیار حائز اهمیت در جهت ارتقاء کیفیت و کاهش اثرات نامطلوب استفاده نادرست از آن در جامعه است.


پور_قاز

 

این پژوهشگر مسائل اجتماعی ایران ، افزود: بخشی از این توجهات به قسمت خرد آن مربوط می‌شود، تاثیرات تلفن همراه بر روی افراد جامعه است که بسیاری از مردم، صنوف و حتی حوزه‌های تجاری بخشی از کارها و سرگرمی‌های خود را از طریق استفاده از این تکنولوژی به انجام می‌رسانند. هر پدیده‌ای می‌تواند کارکردهای سالم یا ناسالم داشته باشد.

وی کارکردهای تلفن‌همراه را در سطح نهادی که بین سطح خرد و کلان قرار می‌گیرد، حائز اهمیت دانست. چرا که این سطح می‌تواند تاثیرات شگرف و عمیقی را بر بخش‌های خانواده و جامعه داشته باشد.

طالبی‌نژاد، اجتماع، فرهنگ، اقتصاد و سیاست را چهار چرخ اصلی ماشین جامعه عنوان کرد و افزود: این ۴ حوزه نقشی اصلی در جامعه ایفا می‌کند که دیگر بخش‌ها متاثر از این حوزه‌ها می‌باشند. سومین تقسیم‌بندی سطح کلان است که میزان تعاملات ملی، منطقه‌ای، بین‌المللی و همچنین ارزش‌ها را در بر می‌گیرد.

 

بومی‌سازی فرهنگی مهم‌ترین راهکار رفع چالش‌های استفاده از تلفن همراه

عضو مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ایران، مهمترین بُعد استفاده از تلفن همراه را فراگیری آن خواند که مباحث فرامرزی و فرامنطقه‌ای استفاده از این تکنولوژی می‌تواند هم هویت‌زا و هم هویت‌زدا باشد. بنابراین وابستگی به تلفن همراه بخشی از آن انسان را ایزوله و گرفتار می‌کند اما از این ابزار فناورانه در مسیر ترقی هم می‌تواند استفاده شود، به شرطی که این پدیده حکمرانی نو در عصر ارتباطات و دیجیتال را به نحو مطلوب بومی‌سازی و داخلی سازی کرد. 

وی با بیان اینکه تا مبحث بررسی استفاده تلفن همراه می‌آید تمامی اذهان به سمت خطرات و انحرافات برای جوانان، نوجوانان و خانواده می‌رود، گفت: تلفن همراه می‌تواند مظهر ارتقای فرهنگی باشد که در این حوزه از طریق جذب و دریافت بُعد فناوری آن تا بومی‌سازی بر مبنای فرهنگ داخلی گفته می‌شود.

 

گزارش: لیلا احمدی افشار

بررسی راهکارها برای ارتقای مبحث تجارت الکترونیک | تقسیم‌بندی ۳جانبه برای استفاده از تلفن همراه

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟