مشاوره حقوقی طلاق رایگان

مشاوره حقوقی طلاق رایگان
مشاوره حقوقی طلاق رایگان

شرایط دوران طلاق برای بسیاری از افراد بسیار سخت و دشوار است. همارهی وکیل متخصص در حوزه طلاق می تواند بسیار زیاد در این دوران کمک کننده باشد. اما اگر فردی به هر علتی نتواند هزینه‌های مربوطبه وکالت را پرداخته کند ممکن است در بدست اوردن حق و حقوقش دچار مشکل شود.

به همین علت در این مقاله سعی کردهایم در مورد شرایطی که میتواند در آن از مشاوره وکیل طلاق رایگان استفاده کرد صحبت کنیم و راه‌های برخورداری از آن را بررسی کنیم تا عزیانی که تصمیم بر جدایی دارند از دغدغه های مالی این فرایند کمی آسوده خاطرتر باشند و بتوانند از مشاوره و همراهی یک وکیل طلاق حرفه ای برخوردار باشند.

دیگران چه می خوانند:

وکیل طلاق

موسسات حقوقی سعی دارند که برای افراد، جلسات مشاوره حقوقی رایگانی را برنامه بریزند تا کسانی که توانایی لازم برای پرداخت تعرفه‌های مشاوره را ندارند نیز بتوانند از مشاوره حقوقی خوبی برخوردار باشند.

این مشاوره های حقوقی می‌توانند به چند طریق اتفاق بیافتند:

مشاوره حقوقی تلفنی : بسیاری از موسساتی که مشاوره حقوقی ارائه می‌دهند، معمولا جهت کمک به افرادی که توانایی مالی کافی ندارند چندین خط جهت مشاوره رایگان در نظر می‌گیرند

مشاوره حقوقی آنلاین : وجود فضای وب کمک کرده که بعضی از مشاورین حقوقی این کار زیبا و مهم را با استفاده از فضای وب نیز دنبال کنند و به افراد مشاوره آنلاین رایگان دهند.

مشاوره حقوقی حضوری: بعضی از موسسات و دفاتر وکالت امکان این را دارند که جلسهاول مشاوره را به صورت رایگان برگزار کنند.

در پرونده‌های ویژه وقتی یک وکیل توانمند شما را همراهی می‌کند به میزان زیادی می‌تواند در پیش برد پرونده به شما کمک کند. یکی از مواردی که حضور یک وکیل توانمند می‌تواند بسیار زیاد را هگشا باشد، پرونده‌های مربوط به طلاق است. در پرونده‌های مربوط به طلاق اگر یک وکیل توانمند با فرد همراه نباشد، رسیدن به نتیجه مطلوب بسیار دشوار می‌شود.

علت این امر هم این است که در شرایط طلاق افراد بار عاطفی منفی زیادی را تحمل می‌کنند و از آنجا که عموم مردم دانش حقوقی پایینی دارند، این موضوع باعث می‌شود که نتوانند تصمیم‌های درستی در جریان روند طلاق بگیرند.

یکی از دلایلی که ممکن است افراد نتوانند یک وکیل خوب را همراه خود داشته باشند،در نظر گرفتن هزینه‌های مربوط به تعرفه‌های وکالت است.

بنابراین یک وکیل طلاق رایگان خبره و توانمند می‌تواند در این راه بسیار به افراد کمک کند. متاسفانه بسیاری از افراد به علت نا آگاهی از وجود وکیل طلاق رایگان از استفاده از تخصص وکلا منصرف می‌شوند و به همین علت ممکن است نتوانند به بسیاری از حق و حقوق خود برسند.

 

 

ویژگی های یک وکیل طلاق خوب

اگاهی کامل از ماده‌‌های قانونی مربوط به طلاق

اگر وکیل با قوانین مربوط به طلاق آشنایی کافی را نداشته باشد و نتواند خوانش درستی از موارد‌ی که قانون بیان کرده داشته باشد، در نتیجه نمی‌تواند کمک چندانی به موفقیت پرونده بکند.

بنا‌بر‌این گرچه فرد ممکن است مشاوره رایگان را یک لطف بدانید ولی باید در نظر بگیرید که اگر وکیل مورد نظر او اطلاعات دقیقی راجع به موارد قانونی نداشته باشد، همراهی وکیل نه تنها به موکل کمک نمی‌کند بلکه احتمال دارد ضربه زننده نیز باشد.

یک وکیل مربوط به طلاق می‌بایست حداقل مفاد مواد 1127 تا 1133 قانون مدنی را به صورت کامل بداند و توانایی تفسیر و استفاده از این مفاد قانونی را در دفاع از موکل خود داشته باشد.

مشاوره و راهنمایی فعال

هیچکدام از زوجین، ممکن است اطلاعی از موارد قانونی و حق و حقوق خود نداشته باشند، یک وکیل طلاق توانمند می‌توانند طی جلسات مشاوره با توانایی اقناع بالایی که دارد، افراد را از حق و حقوق خود آشنا کرده و تمامی مراحل رسیدن به یک طلاق عادلانه را برای آن‌ها شرح و بسط دهد .

اما اگر وکیل به دلیل رایگان بودن جلسه یا به دلیل نداشتن مهارت لازم در متقاعد‌سازی نتواند به درستی افراد را به اقدام‌هایی که باید انجام دهند قانع کرد، باز هم ممکن است موکل در جریان پرونده‌ی طلاق با مشکلات زیادی روبه‌رو شود.

زمان گذاشتن و صبر حوصله لازم برای این که موکل به درستی متوجه شرایط شو،د شاید برای از یک وکیل فرصت زیادی را بگیرد ولی این مورد جزء حقوق موکل است حتی اگر توافق بر این بوده که وکیل هزینه‌ای دریافت نکند.

پس باید موکل بداند این که وکیل با تعرفه رایگان قرار است، به او مشاوره بدهد، دلیلی نمی‌شود که در روند پرونده کم‌کاری صورت بگیرد.

آشنایی با مراحل طلاق

 

تمامی وکلا در رشته‌ی حقوق مدرک کارشناسی خود را گرفته‌اند و بعد اقدام به شرکت در آزمون وکالت کرده و در صورت قبولی، پروانه کسب دریافت کرده‌اند.

در واقع دانش همه آن‌ها در زمینه حقوق به صورت عمومی است سپس هر کدام یک رشته به خصوصی را انتخاب و دانش و توانایی خود را در آن رشته به خصوص افزایش می‌دهند.

یک عده از وکلا در معاملات تجاری و عقد قراردادها متخصص می‌شوند، عده‌ای هم پرونده‌های مربوط به خانواده را انتخاب می‌کنند و مهارت خود را در زمینه طلاق و دیگر موارد مربوط به خانواده تقویت می‌کنند.

به همین علت، حتما به یاد داشته باشید که در هنگام انتخاب یک وکیل، مطمئن شوید که تخصص او در زمینه طلاق است. تا آگاهی لازم را نسبت به مراحل طلاق داشته و بتواند در تک تک مراحل شما را یاری کند.

جدای از دانشی که به صورت تئوری انتظار می‌رود که یک وکیل طلاق حرفه‌ای داشته باشد. تعداد پرونده‌هایی را که قبل از شما بر عهده گرفته است، بر میزان تجربه او افزوده و از نکات مربوط به آن‌ها برای پیشبرد پرونده شما نیز استفاده لازم را می‌برد.

بنا‌بر‌این حتما قبل از این که فردی را به عنوان وکیل خود انتخاب کنید حتما، سابقه کاری و تجربه او را نیز بررسی کنید.

 

 

سامانه مشاوره حقوقی تلفنی رایگان قوه قضائیه

برای این که بتوانید در هر24 شبانه روز، مشاوره رایگان داشته باشید. قوه قضائیه یک سامانه پاسخگویی نیز در اختیار هم وطنان عزیز قرار داده است. فرد می‌تواند با تماس با شماره 129 از سامانه رایگان قوه قضائیه، استفاده کند. این موضوع صرفا برای گرفتن مشاوره تلفنی با وکلا است به این معنی که، با تماس تلفنی می‌توانید صرفا جواب سوالات خود را دریافت کنید.

 

 

پرداخت هزینه بعد از اجرای حکم

بسیاری از وکلا به این علت که، موکلشان در هنگام مراجعه در وضعیت مالی مناسبی نیست، پرداخت حق الزحمه خود را به بعد از اجرای حکم به تعویق می‌اندازند.

این موضوع بیشتر برای موکلین زن رایج‌تر است به این علت که، خانم‌ها در جریان دریافت مهریه منتظر حکم می‌مانند و در این زمان از کمک و همراهی وکیل استفاده می‌کنند و در صورتی که نتوانند از همراهی وکیل بهره لازم را ببرند، ممکن است از کل حق و حقوق خود دور بماند.

بنابراین، این درخواست توسط بعضی از وکلا پذیرفته می‌شود، که ابتدا روند پرونده به جریان بیافته و بعد از اجرای حکم حق الزحمه وکیل پرداخت شود.

سخن آخر

طبق آنچه گفته شد همراهی یک وکیل و متخصص حوزه طلاق برای زوجینی که به هر علت تصمیم به طلاق دارند، بسیار ضروری است. بنابراین نباید محدودیت مالی باعث شود که عزیزانی که تصمیم به طلاق دارند از دانش و تجربه وکلا بی‌بهره باشند.

نکته بعدی که نیاید نسبت به آن بی توجه بود،این است که باستفاده از دانش و توانایی وکیل طلاق رایگان، نباید باعث شود که فرد از انتخاب یک وکیل حرفه‌ای غافل شود و صرفا به همراهی یک وکیل رضایت بدهد.

مشاوره حقوقی طلاق رایگان

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟