کچاد ۶۲۰ ریال سود تقسیم کرد

کدخبر : 598909

در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو( سهامی عام) به ازای هرسهم ۶۲۰ ریال سود تقسیم گردید . سود خالص این شرکت در سال مالی ۱۴۰۲ نیز با افزایش ۱۱ درصدی همراه شد و به ۲۵۴ هزارو ۱۷۰ میلیارد ریال رسید.

همچنین درآمدهای عملیاتی این شرکت با سرمایه ۳۲۴۰۰۰ میلیارد ریال، ۳۸ درصد افزایش داشت و به مبلغ ۶۰۳۷۴۰ میلیارد ریال رسید.

 

به گزارش خبرنگار ما، در این مجمع که راس ساعت۹ صبح روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۰۶حضور بیش از ۸۷ درصد سهامداران در محل مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار گردید، صورتهای مالی این شرکت در سال ۱۴۰۲ به تصویب رسید.

بر اساس همین گزارش در این جلسه پس از انتخاب نماینده شرکت سرمایه گذاری امید ، بعنوان رئیس مجمع و ناظرین از شرکت فولاد مبارکه و شرکتهای سرمایه گذاری سهام عدالت، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و بازرس قانونی شرکت، مهندس طاهر زاده بعنوان دبیر مجمع و مدیر عامل شرکت، گزارشی از عملکرد و برنامه های اجرایی شامل عملیات استخراج ، تولید و فروش محصولات و طرح ها و برنامه های سال جاری شرکت را به اطلاع حاضران رساند.

وی با اشاره به جایگاه دوم چادرملو در تولید کنسانتره کشور با سهم ۱۷ درصدی افزود: گروه چادرملو همچنین در سال گذشته در تولید گندله سهمی معادل ۷ درصد، در تولید اهن اسفنجی سهمی معادل ۱۰ درصد و در تولید شمش فولاد سهمی معادل ۶ درصد را در بین تولید کنندگان زنجیره فولاد کشور را بخود اختصاص داده است.

مهندس طاهرزاده افزود: در سال گذشته در طرح‌های توسعه گام‌های مثبتی برداشتیم و برای اولین بار بالغ بر ۱۶۳ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه شرکت و شرکت‌های سرمایه‌پذیرصورت پذیرفت.

وی با تاکید محدودیت‌های بیشتر از سال ۱۴۰۱ در سال گذشته در بخش انرژی از جمله برق و گاز ، اظهار داشت :مجموعه چادرملو علیرغم این محدودیت‌ها توانست رکورد تولید را با افزایش بهره وری و کاهش توقفات در کارخانجات گندله سازی و شمش فولاد که از ابتدای بهره‌برداری بی سابقه بوده است را بشکند و نسبت به حفظ تولید در واحد احیا اقدام نماید .

وی با اشاره به افزایش حق انتفاع معدن براساس قانون بودجه سالانه و در نتیجه افزایش بهای تمام شده ، اعلام نمود که استراتژی شرکت در مقابل این امر علاوه بر پیگیری موضوع از دستگاههای مربوطه، مدیریت در دیگر هزینه های تولید و عملیاتی نمودن برنامه ریزی های انجام شده در جهت کاهش بهای تمام شده بوده است تا با افزایش تولید و بهره وری بخشی از این موضوع مدیریت گردد.

مدیر عامل چادرملو سپس با تاکید بر عزم چادرملو برای بهره برداری از حداقل ۷ طرح توسعه این گروه تا پایان امسال با سرمایه گذاری معادل ریالی ۳۷۵ هزار میلیارد ریال که اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم بالغ بر ۸ هزار نفر را در پی خواهد داشت ،به تشریح اهم طرح های در دست اجرای گروه چادرملو پرداخت و گفت : ادامه عملیات احداث کارخانه شماره ۲ گندله سازی – نیروگاه شماره ۲ سیکل ترکیبی اردکان به ظرفیت ۵۴۶ مگاوات در شهرستان اردکان – احداث کارخانه اکسیژن به ظرفیت ۱۵ هزار نرمال متر مکعب – احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی در خضرآباد یزد- احداث ۲ نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی در بهاباد و اردکان – آماده سازی ، باطله برداری و دستیابی به توده معدن D۱۹ با مشارکت سنگ آهن مرکزی ایران – ادامه عملیات اکتشاف، استخراج و فراوری سنگ آهن آنومالی A۱۰ – احداث کارخانجات میلگرد و کلاف شهرستان میبد به ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال- احداث و بهره برداری از کارخانه ذوب فولاد به ظرفیت ۶۰۰ هزار تن ، تولید کلاف به ظرفیت ۴۵۰ هزار تن و آهن اسفنجی به ظرفیت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن در فولاد سرمد ابرکوه – بهره برداری از کارخانه کنسانتره بهاباد به ظرفیت ۱ تا ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن در سال- تداوم احداث ۲ کارخانه مگامدول آهن اسفنجی هر یک به ظرفیت ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تن در شهرستانهای اقلید و اردبیل و مشارکت در پروژه های اکتشاف و استخراج معادن جدید در منطقه و خارج از منطقه به منظور دسترسی به منابع معدنی پایدار از جمله مهمترین طرحهای این گروه می باشد .

گفتنی است طبق آخرین صورت های مالی منتشر شده شرکت صنعتی ومعدنی چادرملو با سرمایه اسمی ۳۲۴۰۰ میلیاردتومانی در ۱۲ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۲ موفق به کسب درآمد ۶۰ هزار و ۳۷۴ میلیارد تومان شد که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۸ درصد افزایش داشته است.

در نهایت هم معدنی و صنعتی چادرملو توانست سود خالصی معادل ۲۵هزار و ۴۱۷ میلیارد تومان محقق کندکه با تقسیم ۸۰ درصد از این میزان بابت هر سهم ۶۲ تومان سود تقسیم کرد .

گفتی است در انتهای این مجمع هیات رییسه و سهامداران با توجه به مجموع اقدامات انجام شده در جهت اجرای دستورالعمل حاکمیتی شرکتی و ایجاد انضباط مالی بر اساس گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت نسبت به تایید صورت های مالی

و تنفیذ اقدامات انجام شده اقدام و از تیم مدیریتی چادرملو تشکر و قدردانی گردید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: