• پایگاه خبری شما و اقتصاد
  • انرژی
  • رصد دقیق مسیرمبادلاتی فرآورده های نفتی شرکت ها و صنایع همجوار درهلدینگ پتروپالایش اصفهان/اداره کنترل و نظارت بر مبادلات مواد نفتی یکی از ادارات استراتژیک پالایشگاه اصفهان است

مدیر کنترل و نظارت بر مبادلات مواد نفتی هلدینگ پتروپالایش اصفهان عنوان کرد:

رصد دقیق مسیرمبادلاتی فرآورده های نفتی شرکت ها و صنایع همجوار درهلدینگ پتروپالایش اصفهان/اداره کنترل و نظارت بر مبادلات مواد نفتی یکی از ادارات استراتژیک پالایشگاه اصفهان است

رصد دقیق مسیرمبادلاتی فرآورده های نفتی شرکت ها و صنایع همجوار درهلدینگ پتروپالایش اصفهان/اداره کنترل و نظارت بر مبادلات مواد نفتی یکی از ادارات استراتژیک پالایشگاه اصفهان است
کدخبر : 598134

​مدیر کنترل و نظارت بر مبادلات مواد نفتی هلدینگ پتروپالایش اصفهان در گفتگو با خبرنگارواحد رسانه روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت:هلدینگ پتروپالایش اصفهان با ظرفیتی حدود۴۰۰ هزار بشکه نفت خام درروز بخش عمده ای ازفرآورده های نفتی مورد نیازداخل کشورراتامین می نماید. نظربه حجم زیاد فرآورده های تولیدی پالایشگاه اصفهان نیازبه یک اداره ساختاریافته با هدف کنترل،نظارت و پایش دقیق فرآورده های نفتی احساس گردید که مدیر عامل خلاق و توانمند شرکت جناب آقای دکتر قدیری با ایجاد اداره کنترل و نظارت برمبادلات مواد نفتی این مهم را اجرایی نمودند.

به گزارش خبرنگار واحد رسانه روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان،مهندس سید کمال منتظری،تصریح کرد: کلیه پالایشگاه های کشور مجهز به سامانه های اندازه گیری مرجع می باشند اما تنها پالایشگاهی که بصورت سیستماتیک عملیات کنترل، پایش ، نظارت و بهینه سازی نفت خام و تمامی فرآورده های نفتی را بر اساس موازین، استانداردهای بین المللی وپروتکل های وزارت نفت انجام می دهد هلدینگ پتروپالایش اصفهان است.

مدیر کنترل و نظارت بر مبادلات مواد نفتی هلدینگ پتروپالایش اصفهان، با بیان این موضوع که سامانه های مشتری محور در اغلب پالایشگاه های کشور بویژه پالایشگاه اصفهان وجود داشته لیکن مکانیسم سازمان دهی شده ای برای کنترل و نظارت دقیق برعملکرد آنها وجود نداشت و صورت نمی پذیرفت افزود: با دستور هوشمندانه و با درایت آقای دکتر قدیری مبنی بر ایجاد یک اداره مستقل و ساختار یافته با محوریت بهینه سازی، کنترل، نظارت و پایش احجام و اوزان  خوراک ورودی و فرآورده های تولیدی ارسالی به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و صنایع همجوار به عنوان یکی از بازوهای نظارتی و پایشگرانه مدیر عامل در راستای اهداف استراتژیک، برنامه ها و سیاست های کلان و کسب سود آوری بیشتر، بسیار ارزشمند و قابل تحسین می باشد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر سامانه های اندازه گیری مشتری محور در پالایشگاه های کشور از جمله پالایشگاه اصفهان وجود دارند اما تا پیش از این اغلب سامانه های مورد نظر در پالایشگاه اصفهان مبنا و ملاک محاسبات  نبودند گفت: با ایجاد اداره کنترل ونظارت بر مبادلات مواد نفتی این نقصان برطرف گردید و در حال حاضر احجام و اوزان همه مسیرهای مبادلاتی فرآورده های نفتی با شرکت ها و صنایع همجوار به دقت تحت کنترل و نظارت قرار دارد.

مهندس منتظری افزود: یکی از مهمترین مواردی که مورد تاکید مدیر عامل محترم شرکت بوده است، پیاده سازی مکانیزم پایش موازی در کنار سامانه های اندازه گیری موجود می باشد . این موضوع در دستور کار این مدیریت قرار گرفت و خوشبختانه با همکاری و تعامل سازنده ای که از سوی مجموعه ادارات معاونت تولید صورت گرفته است تا کنون به خوبی اجرائی و مدیریت شده است.

وی با اشاره به اینکه اداره کنترل و نظارت بر مبادلات مواد نفتی یکی از ادارات استراتژیک و نظارتی هلدینگ پترو پالایش اصفهان است ادامه داد؛ در سال قبل بیش از ۲۲ میلیارد لیتر نفت خام به این شرکت وارد شده است که به محصولاتی همچون بنزین، نفت گاز، نفت سفید، نفت کوره، LPG و سایر فرآورده ها تبدیل می شود.

مهندس منتظری با اشاره به اینکه به کارگیری تجهیزات و سامانه های اندازه گیری دقیق ومبتنی بر استاندارد لازمه کار این اداره است افزود: هدف از نصب این سیستم ها اندازه گیری احجام و اوزان مطابق با استانداردهای تعریف شده بین المللی نفت و دستورالعمل های مصرح وزارت نفت  است.

مدیر کنترل و نظارت بر مبادلات مواد نفتی هلدینگ پتروپالایش اصفهان، افزود: به منظور جلوگیری از هرگونه خطا و حفظ حقوق ذینفعان ارسال هر گونه فرآورده به شرکت ها و صنایع همجوار صرفاً براساس قوانین و پروتکل های ابلاغی وزارت نفت صورت می پذیرد و همه شرکت های مطروحه موظف به پیروی از آنها می باشند.

وی تاکید کرد:بهینه سازی و بروز رسانی سیستم های موجود و ایجاد سامانه های اندازه گیری مرجع مبادلات نفتی و مشتری محور برای شرکت های تابعه هلدینگ در دستور کار این مدیریت قراردارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: