مدیرکل امور عشایر اردبیل:

عشایر اردبیل سالانه ۳۰۰ هزار تن محصولاتدامی، زارعی و باغی ولید می کنند

عشایر اردبیل سالانه ۳۰۰ هزار تن محصولاتدامی، زارعی و باغی ولید می کنند
کدخبر : 598665

مدیرکل امور عشایر اردبیل گفت: عشایر استان سالانه ۳۰۰هزار تن محصولات دامی، زراعی و باغی به ارزش ۱۰۰هزار میلیارد ریال تولید می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران نقل از روابط عمومی امور عشایر استان اردبیل، به مناسبت هفته جهاد کشاورزی نشست رسانه ای مدیرکل امور عشایر اردبیل در روز ۲۷خرداد مصادف با سالروز تاسیس جهاد سازندگی برگزار شد. 

مدیرکل امور عشایر اردبیل در این نشست به امنیت غذایی، جهش تولید با مشارکت مردم به عنوان شعار امسال وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: یکی از راه های مهم برای رسیدن به افزایش تولید و بازار مناسب محصولات عشایر و کشاورزان، تقویت تشکل های بخش کشاورزی و عشایری است.

حاتم طهماس پور افزود: عشایر اردبیل سالانه ۳۰۰هزار تن انواع محصولات دامی، زارعی و باغی به ارزش ۱۰۰هزار میلیارد ریال تولید و روانه بازار مصرف می کنند و علاوه بر این در طول سال ۲۳هزار مترمربع انواع صنایع دستی تولید می کنند.

وی گفت: با توجه به بارندگی‌های خوب امسال در منطقه، فروش دام مولد توسط عشایر استان به کمترین حد ممکن کاهش یافته و در سال‌های آینده شاهد افزایش تعداد دام عشایر خواهیم بود.

طهماس پور اضافه کرد: در سال‌های اخیر به علت وجود خشکسالی شدید، حذف ارز ترجیحی و افزایش قیمت نهاده دامی، ۳۰درصد عشایر استان ترک دامداری کرده و رغبتی برای نگهداری دام نداشتند به طوری که پارسال تعداد دام عشایر استان از یک میلیون و 250هزاز راس به یک میلیون راس کاهش یافت.

مدیرکل امور عشایر اردبیل بیان داشت: براساس بررسی های صورت گرفته پیش بینی می شود امسال به علت بارندگی‌های خوب، دام عشایر استان افزایش یابد.

وی ابراز کرد: در سال گذشته ۴۷/۵کیلومتر شن ریزی،۱۴۵۰کیلومتر تسطیح و مرمت و بازگشایی راه عشایری، افتتاح بزرگترین مجتمع آبرسانی آج اشمه، راه اندازی فروشگاه عشایری، تحویل و تجهیز ساختمان اداری بیله سوار، توزیع ۶۰۰تانکر ثابت ذخیره آب، توزیع یک میلیون و 400لیتر نفت سفید و توزیع چهار هزار تن آرد از جمله اقدامات امور عشایر استان اردبیل بوده است.

طهماس پور با اشاره به نقش عشایر در توسعه صنعت گردشگری، اظهار کرد: عشایر استان اردبیل در زمینه گردشگری، اکوتوریسم و بوم‌گردی ظرفیت‌های زیادی دارند و می‌توانند در توسعه این صنعت بسیار موثر باشند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: