دغدغه زیست محیطی پتروپالایش اصفهان جنگل کاری ۳۰۰ هکتاری را در این شرکت رقم زد

دغدغه زیست محیطی پتروپالایش اصفهان جنگل کاری ۳۰۰ هکتاری را در این شرکت رقم زد
کدخبر : 589371

با تلاش جهادی در هلدینگ پتروپالایش اصفهان طرح کاشت نهال در ۳۰۰هکتار از اراضی پالایشگاه اصفهان با حضور مسئولان استانی در ۱۷اذر ماه انجام شد.

به گزارش شماواقتصاد: معاون منابع انسانی و توسعه مدیریت و مدیر روابط عمومی و بین الملل از اجرای طرح کاشت بذر بادام اسکوپاریا با حضور گروه های مردمی وکنگره ۶۰ در ۱۷آذر ماه در این شرکت خبر داد و گفت: با حضور مسئولان استانی و شهرستان شاهین شهر آئین کاشت بذر درخت بادام اسکوپاریا در ۳۰۰هکتار از اراضی پالایشگاه اصفهان که گود برداری شده است انجام شد.

photo8294738662-750x430

محمد ده بیدیان، با اشاره به اینکه ۳۰۰هکتار از ضلع شمال غربی پالایشگاه در پشت نیروگاه اصفهان در طول ۲۰ روز گود برداری شده و آماده کاشت بذر است افزود: حدود ۱۵۰نفر از گروه های مردم نهاد روز جمعه ۱۷ آذرماه در آیین درختکاری پتروپالایش اصفهان از ساعت ۷صبح حضور یافتند و این عملیات انجام شد .

وی ادامه داد: در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که در طول ۴سال باید اجرایی شود سهم استان اصفهان کاشت ۲۰میلیون درخت است که سهم هلدینگ پتروپالایش اصفهان ۱۰۰۰هکتار درختکاری است.

ده بیدیان با اشاره به اینکه درخت بادام اسکوپاریا مطابق با اقلیم منطقه استان اصفهان انتخاب شده و توسط بارندگی نیاز آبی اش برطرف می شود افزود: طرح کاشت درخت در یکهزار هکتار از اراضی پتروپالایش اصفهان باید تا سال ۱۴۰۵ اجرایی شود و اراضی در نظر گرفته شده دراین طرح شمال غربی پالایشگاه و از محل چشمه لادوزخ تا جهاد آباد می‌باشد.
photo8294738314-750x430

معاون منابع انسانی و توسعه مدیریت هلدینگ پتروپالایش اصفهان ادامه داد: طبق توافق های انجام شده با اداره کل منابع طبیعی استان تا پایان امسال ۳۰۰هکتار کاشت بذر بادام اسکوپاریا توسط گروه های مردم نهاد انجام می شود البته تا ۱۰روز دیگر فرصت برای کاشت بذر باقی نیست که باید هرچه سریعتر این کار انجام شود تا سه وعده آبیاری غرقابی برای آن انجام شود و مابقی این کاشت باید تا سال ۱۴۰۵به اتمام برسد.

وی تاکید کرد: اگر چه در قالب تفاهم نامه با اداره منابع طبیعی قرار بود که کاشت نهال در عرصه ۳۰۰ هکتاری پالایشگاه اصفهان تماما توسط اداره منابع طبیعی انجام شود ، اما به دلیل اینکه این کار زمانبر خواهد بود ما تا یک هفته دیگر با استفاده از توان نیرو های فضای سبز پترو پالایش اصفهان تمامی ۳۰۰ هکتار را بذر کاری خواهیم کرد.

ده بیدیان افزود: برای کاشت ۱۰۰۰ هکتار جنگل کاری در پتروپالایش اصفهان ۲ تن بذر بادام اسکوپاریا نیاز است که همه این بذر ها را اداره منابع طبیعی استان اصفهان به ما تحویل خواهد داد .

وی به این مسئله اشاره داشت، قرار بود که ابتدا ۳۰۰ هکتار درختکاری در پالایشگاه اصفهان انجام شود و مابقی تعهد ۱۰۰۰ هکتاری در بخش دیگری از اصفهان انجام شود اما به جهت توجه پتروپالایش اصفهان به محیط زیست تمامی عرصه هزار هکتاری در پالایشگاه اصفهان انجام خواهد شد.

مدیر روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، همچنین با اشاره به اینکه اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح ۵۰۰میلیون تا یک میلیارد تومان است افزود: هلدینگ پتروپالایش اصفهان آمادگی دارد که در این زمینه بیشتر از این میزان هم هزینه کرده و اقدام به کاشت نهال نماید.




روابط عمومی و بین‌الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: