مدیرعامل نفت پاسارگاد:

بخشنامه‌های متعدد بزرگترین چالش صنعت قیر ایران/ اسفند ماه رکورد صادرات نفت پاسارگاد شکسته شد

کدخبر : 596982

مدیرعامل نفت پاسارگاد درباره چالش‌های صنعت قیر ایران گفت: تغییرات قوانین ارزی و تاخیر در ابلاغ مصوبه قیر تهاتری، بزرگترین چالش‌های صنعت قیر کشور در سال گذشته بود.

قیر تهاتری، یکی از جنجالی‌ترین مصوبه‌های صنعت نفت در سال گذشته بود. مصوبه‌ای که چندین ماه در کشاش مجلس و تشخیص مصلحت نظام معطل ماند و درنهایت این مصوبه در اواخر پاییز سال گذشته ابلاغ شد. تاخیر در ابلاغ مصوبه قیر تهاتری به شرکت‌های فعال در این صنعت آسیب جدی وارد کرد. اکبر دادخواه، مدیرعامل نفت پاسارگاد در گفت‌وگو با «انرژی پرس» درباره‌ی بزرگترین چالش‌های صنعت قیر در سالی که گذشت، گفت: بزرگترین چالش صنعت قیر، حجم بالای بخشنامه‌های متنوع به‌ویژه در بخش ارزی و صادراتی است.

دادخواه ادامه داد: سیستم بابد پیوسته خود را با این بخشنامه‌ها بروز رسانی کند و این موضوع برای مشتریان خارجی که برنامه‌های طولانی مدت دارند، مشکل بوده است.

او با اشاره به تاخیر در ابلاغ مصوبه قیر تهاتری بیان کرد: پس از آن بخشنامه‌های متعدد، قیرهای تهاتری دومین چالش صنعت قیر بود. در زمستان سال گذشته موفق شدیم که مصوبه را داشته باشیم که به بخش فروش به ما آسیب جدی وارد کرد.

دادخواه افزود: بخش عمده فروش داخلی محصولات قیر با قیر تهاتری انجام می‌شود و این تاخیر خود را در بودجه نشان داده است.

او گفت: شرکت‌هایی همانند نفت پاسارگاد در سال گذشته باتوجه به اینکه با تغییرات قوانین ارزی و صادراتی و تاخیر در مصوبه قیر تهاتری مواجه بودند، بخش درآمد آنها آسیب دیده است. امیدواریم این موضوع در سال ۴۰۳ جبران شود.

مدیرعامل نفت پاسارگاد درباره‌ی صادرات سال گذشته عنوان کرد: سال ۴۰۲ حدود از ۱۷ هزار میلبارد درآند داشته‌ایم، از این میزان ۶۰ درصد صادراتی و ۴۰ درصد فروش داخلی بوده است. صادرات نفت پاسارگاد به‌صورت غیرمستقیم در بورس انجام می‌شود، درنظر داریم امسال به صورت مستقیم صادرات را انجام دهیم.

دادخواه با اشاره به پیش‌بینی افزایش۲۰ درصدی درآمد گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها در سال ۴۰۳ باید ۲۰ درصد به درآمد شرکت افزوده شود‌. همچنین اتفاق خوبی که برای نفت پاسارگاد در اسفند ماه سال گذشته رخ داد، شکسته شدن رکورد صادرات بود. در این ماه ۱۵۲ هزار تن صادرات داشتیم که برای شرکت آمار شگفت‌انگیزی بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: