راهبردهای نوآورانه در هوشمند‌سازی صنعت پتروشیمی

کدخبر : 599090

صنعت پتروشیمی نقش مهمی در تقویت اقتصاد و پیشبرد نوآوری در سراسر جهان ایفا می­کند. با این حال، با افزایش رقابت و نیاز به شیوه های پایدار عملکرد، ایجاد تحول در فرآیندهای تولید و مدیریت پتروشیمی الزامی است.

 

چالش مبرم حفظ منابع و انرژی، تاب آوری اقتصادی در برابر تهدیدهای خارجی، افزایش بهره‌وری عملیاتی، پرورش فرهنگ نوآوری، بهینه‌سازی هزینه و رشد پایدار در پتروشیمی، در چشم انداز صنعتی ایران اولویت اصلی می باشد.

برای مرتفع سازی این اهداف، راه حل های دیجیتال برای مدیریت عرضه، فرآیندهای تولید، نوآفرینی، لجستیک، توزیع، مراحل نگهداری و تعمیر و همچنین خدمات پس از فروش مورد نیاز است.

هدف از این مطالعه، بررسی پتانسیل فناوری‌های هوشمند صنعت نسل ۴٫۰ در بهبود کارایی، استفاده بهینه از منابع و پیشبرد نوآوری در بخش پتروشیمی می باشد.

مقدمه:

صنعت نسل ۴٫۰ امکان تولید هوشمندانه و ایجاد کارخانه های هوشمند را فراهم می­کند. افزایش بهره‌وری، کارایی، انعطاف‌پذیری و بهینه سازی و در عین حال تصمیم‌گیری هوشمندانه‌تر و سفارشی‌سازی در عملیات‌های تولید و زنجیره تامین در صنایع پتروشیمی از نتایج آن می باشد.

حجم عظیمی از داده ها در پتروشیمی ها و صنایع، در زمان واقعی و در تمام ساعات شبانه روز به دست می­آید. هوش مصنوعی در قلب انقلاب صنعتی چهارم قرار دارد و به تولیدکنندگان این امکان را می­دهد، با کشف الگوهای پنهان و بینش هایی که می­توانند به اطلاعات معنی­دار تبدیل شوند، پیش‌بینی و ارائه گزارش را تسهیل کنند. تکنولوژی های پایه ای برای صنعت نسل ۴٫۰ شامل اینترنت اشیا، پردازش ابری، کلان داده و تجزیه و تحلیل با هوش مصنوعی، امنیت سایبری، ربات های خودمختار، دوقلوی دیجیتال است.

این نوآوری ها میان دنیای فیزیکی و دیجیتال پل می­زند و سیستم های هوشمند و مستقل را ممکن می­سازد.

فن آوری های دیجیتال در صنعت:

در این پژوهش به صورت جامع به مطالعه کاربردهای فناوری دیجیتال در صنعت پتروشیمی پرداخته می شود.

دریافت متن کامل مقاله راهبردهای نوآورانه در هوشمند‌سازی صنعت پتروشیمی

راهبردهای نوآورانه در هوشمند‌سازی صنعت پتروشیمی

نتیجه گیری:

برای افزایش رقابت‌پذیری شرکت‌های صنعتی، افزایش بهره‌وری نیروی کار، بهبود کیفیت محصول و تسریع زمان عرضه محصولات جدید به بازار، پذیرش فناوری‌های دیجیتال و همسویی با اهداف استراتژیک مشخص شده در دستور کار اقتصادی کشور، بسیار مهم است.

با استفاده از فناوری‌های دیجیتال، همانند تجزیه و تحلیل داده‌ها، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، شرکت‌های پتروشیمی می‌توانند عملیات خود را بهینه کنند، فرآیندهای تصمیم‌گیری را ساده‌سازی کنند و بینش‌های ارزشمندی برای نوآوری به‌دست آورند. علاوه بر این، ادغام فناوری‌های دیجیتال امکان بهبود مدیریت زنجیره تامین، پیش‌بینی بهتر و برنامه‌ریزی تقاضا، افزایش کارایی عملیاتی و پاسخگویی به پویایی بازار را فراهم می‌کند.

پذیرش تحول دیجیتال، شرکت‌های پتروشیمی را قادر می‌سازد مسیری را به سوی رشد پایدار، رقابت‌پذیری و موفقیت در اقتصاد دیجیتال در حال تکامل، ترسیم کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: