رئیس سازمان امور عشایر ایران:

دستگاه‌ها باید به تکالیف خود نسبت به جامعه عشایری عمل کنند

 دستگاه‌ها باید به تکالیف خود نسبت به جامعه عشایری عمل کنند
کدخبر : 599114

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: بیش از ۵۰دستگاه در خدمات‌رسانی به جامعه عشایری تکلیف دارند که باید به تکالیف خود عمل کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، شایان نادری در شورای عشایری استان گیلان که در رشت برگزار شد، اظهار کرد: برخی از دستگاه‌ها در ارائه خدمات به جامعه عشایری کوتاهی کرده اند و آن طور که باید به آنان خدمات داده نشده است.

 وی با اشاره به نگاه ویژه شهید رئیسی به جامعه عشایری، افزود: شهید آیت‌الله رئیسی تنها رئیس جمهوری بود که دستورالعمل ۱۰بندی ویژه در خصوص حمایت از عشایر را ابلاغ کرد که بخشی از آن در دستور کار قرار دارد و بقیه نیز در حال پیگیری است.

نادری ادامه داد: نگاه ویژه شهید آیت‌الله رئیسی به جامعه عشایری منحصر به فرد بود و موجب دیده شدن عشایر شد که این موضوع بسیار اهمیت دارد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه جمعیت جامعه عشایری اندک اما نقش آنان در کشور پررنگ است، اضافه کرد: این جمعیت در مرزبانی، تولید گوشت، امنیت غذایی، تولید صنایع دستی و تولیدات متناسب با زیست بوم نقش پررنگی دارند و سربار نبوده و نیستند بلکه باری از دوش نظام برمی‌دارند.

وی بیان کرد: متاسفانه آنطور که باید به جامعه عشایری کشور توجه نشده که از این بابت از آنان عذرخواهی می‌کنیم و تمام تلاش و برنامه‌ریزی ما این است که معضلات و مشکلات این قشر برطرف شود.

نادری درباره توزیع پنل خورشیدی در بین عشایر اظهار کرد: یکی از موضوعات دستورالعمل ۱۰بندی ابلاغی از سوی شهید رئیسی این بود که وزارت نیرو ۲۲۰هزار پنل خورشیدی در اختیار عشایر قرار دهد که تاکنون بخشی از این تعهد محقق شده و باید به طور کامل تحقق یابد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با تاکید بر اینکه عشایر واقعی باید از خدمات و چتر حمایتی دولت بهره‌مند شوند، اضافه کرد: اسامی عشایر جامانده از سزشماری باید در سامانه مرجع مرکز آمار ثبت و از خدمات لازم برخوردار شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: