مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین الملی جنوب شرق کرمان در بازدید از هشتمین رویداد بین‌المللی معدن و صنایع معدنی کرمان عنوان کرد؛

بزرگترین گردهمایی معدنی‌ها در کرمان فرصت طلایی ارتقا توان بومی‌سازی صنایع معدنی کشور

کدخبر : 598433

دکتر محمد جواد مقبلی مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین الملی جنوب شرق کرمان در حاشیه برگزاری هشتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات راه‌سازی و تجهیزات وابسته کرمان که با حضور شرکت های فعال در این بخش در حال برگزاری است؛ این نمایشگاه را فرصت طلایی برای گرد هم جمع شدن فعالین معدنی و صنعتی عنوان کرد و گفت: این رویداد بزرگترین نمایشگاه معدنی بوده که تاکنون در استان کرمان برگزار شده و در این زمینه بیش از ۱۰۰ شرکت داخلی و نمایندگان رسمی شرکت‌های خارجی در این رویداد حضور به هم رسانده‌اند.

 

مقبلی گفت: از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه، ۱۰ شرکت در زمره صنایع بزرگ بورسی هستند و در عین حال تعداد زیادی از شرکت های دانش بنیان، قطعات بومی سازی شده خود را برای نخستین بار در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌اند. شرکت‌های بزرگ بورسی از جمله شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و هلدینگ میدکو خواهد بود از جمله حاضرین در این نمایشگاه هستند. 

وی افزود: در عین حال شرکت‌های بزرگ فرابورسی نظیر شرکت معدنی و صنعتی گهر زمین نیز در این نمایشگاه حضور دارند . این رویداد در بخش ماشین‌آلات معدنی و راهسازی میزبان حضور هپکو به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده تجهیزات معدنی کشور خواهد بود. در کنار این شرکت‌های بزرگ و نام‌آشنای معدنی در این نمایشگاه امکان حضور مجموعه‌های دانش بنیان‌ نیز فراهم شده و در واقع این واحدها محصولات بومی‌سازی شده از طریق مهندسی معکوس را به نمایش عموم گذاشته اند. به این ترتیب این گردهمایی به فرصتی مغتنم برای آشنایی بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه‌های بزرگ معدنی و صنعتی کشور بدل شده است.

دکتر مقبلی از دیگر نقاط قوت هشتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات راه‌سازی و تجهیزات وابسته کرمان را حضور تعداد زیادی از کارشناسان و متخصصین حوزه معدن و صنایع معدنی دانست و استقبال گسترده کارشناسان ، متخصصین و بازرگانان این حوزه راه نقطه تمایز این رویداد بزرگ با سایر نمایشگاه های مشابه عنوان کرد و افزود به علت محدودیت فضا نتوانستیم استقبال پذیرای همه ی شرکت های علاقه مند باشیم که امیدواریم با توسعه فضای نمایشگاهی در سال جاری این مشکل برای دوره نهم برطرف شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: