نقش کلیدی «کارگزاری تامین سرمایه تمدن»در فرآیند انتشار گواهی صرفه‌جویی گاز

کدخبر : 599053

معاملات گواهی صرفه جویی گاز طبیعی فردا سه شنبه 12تیرماه 1403 با حضور وزیر نفت در بورس انرژی آغاز می شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و رسانه تامین سرمایه تمدن ، گواهی صرفه جویی گاز طبیعی از ابزارهای بازار سرمایه می باشد‌که‌ در راستای مدیریت بهینه و‌کاهش مصرف انرژی عملیاتی می شود و ناشر این اوراق شرکت ملی گاز ایران است و در این مرحله تعداد ۵ میلیارد ورقه در نماد گواهی صرفه جویی گاز غیر اوج و معادل همین تعداد در نماد گواهی صرفه جویی اوج‌منتشر می شود.

گواهی صرفه جویی انرژی به عنوان یکی از ابزارهای مالی بازار سرمایه در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶به تصویب شورای عالی بورس اوراق بهادار رسیده است دوره معاملاتی این اوراق از تاریخ ۱۴۰۳/۰۴/۱۲ لغایت ۱۴۰۴/۰۴/۱۱ می باشد .

سازو‌کار بازار گواهی صرفه جویی بدین شکل می باشد که پس از انجام‌فرآیند اندازه‌گیری و صحت سنجی مطابق ضوابط مقرر به تناسب میزان صرفه جویی محقق شده تعدادی گواهی صرفه جویی انرژی از ناشر به سرمایه گذار منتقل شده و پس از انتقال قابل معامله خواهد بود و کلیه خریداران حقیقی ‌و‌حقوقی امکان مشارکت در این بازار و انجام معامله بر روی این گواهی را خواهند داشت.

آغاز معاملات این ابزار مالی گامی دیگر جهت بهینه سازی مصرف در کشور خواهد بود.کارگزاری تامین سرمایه به عنوان مشاور پذیرش در فرآیند انتشار این گواهی حضور فعالی ‌داشته است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: