رپورتاژ آگهی/

تجربه سفر استانبول تا ازمیر

کدخبر : 598973

سفر به استانبول و بازدید از جاذبه های متنوع گردشگری اش هیجان زیادی را به همراه دارد. چه با هدف خرید و چه با هدف تفریح به استانبول و ازمیر بروید، باز هم از مشاهده زیباترین بخش های این شهرها به وجد خواهید آمد. برخی گردشگران به دلیل اینکه سفری کوتاه مدت به ترکیه دارند، سعی می کنند یکی از شهرهای استانبول یا ازمیر را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کنند. اما برخی گردشگران هم ترجیح می دهند به خوبی از فرصت خود استفاده کنند و هر دو شهر را بگردند.

در سفر به ترکیه کدام شهر را انتخاب کنیم؟

سفر به ترکیه و بازدید از هیجان انگیزترین شهرهای آن خالی از لطف و هیجان نیست. ترکیه همواره یکی از بهترین مقاصد توریستی و گردشگری محسوب می شود که توانسته افراد زیادی را به سوی خود فرا خواند. در میان شهرهای مختلف ترکیه، استانبول و ازمیر دو شهری هستند که میان گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. استانبول بزرگ ترین شهر ترکیه است که در تنگه بسفر مرز بین اروپا و آسیا قرار دارد و به نحوی پایتخت اقتصادی، فرهنگی و تاریخی این کشور محسوب می شود. استانبول به سبب داشتن جاذبه های توریستی متنوع سالانه میلیون ها بازدید کننده را به سوی خود جذب می کند. ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه است که بخاطر داشتن تاریخ غنی، سواحل زیبای دریای اژه و فضای پر جنب و جوش خود معروف است. این شهر دارای جاذبه های تاریخی، تاریخ غنی و موزه های متنوع است.

تجربه سفر به استانبول

هنگامی که به ترکیه فکر می کنید اولین شهری که برای تفریح و خرید و گشت و گذار به ذهنتان می رسد، استانبول است. استانبول به عنوان محبوب ترین مقصد گردشگری بیش از 61 خیابان سرپوشیده و بیش از 4000 مغازه جذاب و هیجان انگیز دارد. به دلیل اینکه استانبول طیف گسترده ای از کالاها و اقلام مصرفی مانند: جواهرات، منسوجات، سرامیک، ادویه جات، ترشی جات و سایر محصولات سنتی ترکیه را ارائه می دهد، اغلب اولویت افرادی است که برای تجارت و خرید به این شهر می آیند. بهترین روش سفر به استانبول ترکیه سفر هوایی است. راحت ترین روش سفر به این شهر سفر هوایی است. با تهیه بلیط هواپیما تهران استانبول می توانید سفر خوش و راحت را تجربه کنید.

تجربه سفر به ازمیر

ازمیر یکی از غربی ترین شهرهای ترکیه است که در نزدیکی دریای اژه قرار دارد. ازمیر به واسطه داشتن سواحل زیبا، طبیعت بکر و آثار جاذبه ای متنوع به عنوان شهری پر گردشگر شناخته شده است. ازمیر مکانی پر از موزه و مراکز فرهنگی است که همواره میزبان رویدادها، نمایشگاه ها و جشنواره ها است. مردم ازمیر همیشه میهمان نواز بوده اند و با اینکه متشکل از چندین قوم و قبیله است و مردم با داشتن ادیان مختلف در آن زندگی می کنند، اما باز هم فرهنگ میهمان نوازی و مهربانی کردن را در مشاهده خواهید کرد. علاوه بر این ازمیر همیشه یک شهر چند فرهنگی بوده است و به همین دلیل دارای فرهنگ غذایی متنوع است و می توانید غذاهای یونانی، بالکانی و ترکی را در آنجا سرو کنید. همه این عوامل دست به دست هم داده اند تا با تهیه بلیط هواپیما تهران ازمیر به راحتی سفری خوش را تجربه کنید.

مقایسه دو شهر مشهور توریستی: استانبول و ازمیر

گاهی اوقات تصمیم گیری برای سفر به شهر خارجی دشوار می شود. اما به یاد داشته باشید هیچ چیز نمی تواند جایگزین یک سفر دوست داشتنی به نقطه ای امن و آرام شما را از زندگی روزمره دور کند. همانطور که می دانید استانبول پایتخت فرهنگی و توریستی ترکیه است و اگر تا به حال به استانبول سفر نکرده اید، حتما برای یک بار هم که شده از این شهر بازدید کنید. در سفر به استانبول می توانید ساعت ها در میان کوچه پس کوچه های شهر قدم بزنید. اما اگر فرصت کوتاهی برای سفر به ترکیه دارید، ازمیر را اولویت قرار بدهید و از این شهر بازدید کنید. برخی گردشگران مایل هستند در سفر به ترکیه به بازدید از هر دو شهر بپردازند، در این صورت می توانید ابتدا به استانبول رفته و پس از آن به ازمیر بروید. فالصه استانبول تا ازمیر ۴۸۳ کیلومتر است که طی کردن آن حداکثر ۵ ساعت به طول می انجامد.

جاذبه های استانبول در مقایسه با جاذبه های ازمیر

در مقاله جاهای دیدنی استانبول و جاهای دیدنی ازمیر از مای سفر تمامی جاذبه های گردشگری هر دو شهر به خوبی معرفی شده اند. یکی از جذاب ترین بخش های گردشگری این دو شهر سواحل هستند. سواحل استانبول اغلب برای لذت بردن از انواع تفریحات مهیج ساحلی مناسب هستند. در مقابل سواحل ازمیر به دلیل اینکه از ازدحام کمتری دارد مناسب حمام آفتاب و استراحت و تماشای مناظر زیبا و عکاسی است. هر چند که امکان انجام تفریحات آبی و ساحلی هم فراهم است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: