معاون وزیر صمت خبر داد/

ارائه بسته حمایتی و تشویقی خادم الرضا(ع) در ۱۰ تیر ۱۴۰۳

ارائه بسته حمایتی و تشویقی خادم الرضا(ع) در ۱۰ تیر ۱۴۰۳
کدخبر : 598328

رئیس ستاد بزرگداشت دهه تولید و تجارت در نشست خبری امروز که برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر روز صنعت در تاریخ ۱۰ تیر ۱۴۰۳ برگزار گردید، از ارائه بسته حمایتی و تشویقی «خادم‌الرضا(ع)» برای کمک به بخش صنعت و کسب‌وکارهای کشور در این روز خبر داد که قرار بود توسط رئیس‌جمهور فقید ایران شهید آیت‌الله رئیسی در روز صنعت امسال رونمایی و ارائه شود.

به گزارش شماواقتصاد: فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت با حضور در جمع اصحاب رسانه از تدوین برنامه‌های اجرایی ویژه روزهای دهه تولید و تجارت خبر داد و پیشنهاد کرد هر روز دهه تولید و تجارت به یک عنوان خاص نامگذاری شود.

وی افزود: برای هر روز متناسب با عنوان انتخابی، برنامه‌های اجرایی ویژه‌ای پیشنهاد و تدوین خواهد شد.

مقیمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت، به تشریح مهم‌ترین اقدامات انجام شده در حوزه تدوین بسته مشوق‌های صنعتی و معدنی ویژه دهه تولید و تجارت و روز ملی صنعت و معدن پرداخت و تاکید کرد: برگزاری باشکوه مراسمات این دهه از یکم تا دهم تیرماه در سطح ملی و استانی اولویت دارد و از تمامی ظرفیت‌ها در این مسیر استفاده خواهد شد.

مقیمی با اشاره به اینکه ۱۰ تیرماه مقارن با چهلمین روز درگذشت شهدای خدمت است، بیان کرد: بسته مشوق‌های صنعتی و معدنی با عنوان "بسته حمایتی خادم‌الرضا" در مراسم روز ملی صنعت و معدن رونمایی خواهد شد. برای تدوین این بسته مشوق‌ها، نشست‌های جداگانه‌ای با وزارت نیرو، معاونت علمی فناوری و دانش‌بنیان ریاست جمهوری، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت علوم، وزارت بهداشت، معاونت اقتصادی قوه قضائیه، بانک مرکزی و دیگر نهادها برگزار شده است.

وی اضافه کرد: در این نشست‌ها، ۱۴ دستگاه و نهاد اجرایی از جمله وزارت امور اقتصاد و دارایی، وزارت نیرو، وزارت بهداشت، وزارت علوم و تشکل‌های بخش خصوصی نیز مشارکت داشته‌اند. هدف از این نشست‌ها، نهایی‌سازی و تدوین بسته مشوق‌های صنعتی و معدنی با اولویت صیانت از بخش تولید و تجارت است.

بسته حمایتی و تشویقی خادم‌الرضا(ع)، یادگار رئیس جمهور شهید ایران

رئیس ستاد بزرگداشت دهه تولید و تجارت ، گفت: در اواخر سال ۱۴۰۲، وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهادی به رئیس جمهور ارائه کرد که طی آن درخواست رونمایی از یک بسته حمایتی و تشویقی ویژه برای بخش‌های صنعت، معدن و کسب و کار کشور را مطرح کرد که این بسته قرار بود در روز ملی صنعت و معدن با حضور رئیس جمهور شهید رونمایی شود.

وی با بیان اینکه این پیشنهاد مورد تایید رئیس جمهور قرار گرفت و به وزارتخانه ابلاغ شد تا دستگاه‌های متولی در این حوزه درگیر شوند، اعلام کرد: بر اساس این ابلاغیه، ۱۴ دستگاه به عنوان نهادهای متولی و مرتبط با بخش تولید و کسب و کار کشور تعیین شدند. این دستگاه‌ها موظف شدند پیشنهادهای حمایتی و تشویقی خود را برای رونمایی از این بسته ارائه دهند. هدف از این اقدام، حمایت و تشویق فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت و ارتقای کسب و کار در کشور بود.

فرشاد مقیمی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۳، به دنبال پیشنهاد وزیر صنعت، معدن و تجارت به رئیس جمهور در اواخر سال ۱۴۰۲، تصمیم بر آن شد که بسته حمایتی و تشویقی ویژه‌ای برای بخش‌های صنعت، معدن و کسب و کار کشور تهیه و در روز ملی صنعت و معدن رونمایی شود. این بسته، هدیه‌ای از سوی رئیس جمهور فقید ایران به فضای کسب و کار کشور بود که با توجه به حادثه شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان، دولت مصمم‌تر شد تا آن را به عنوان یادگار خادم الرضا (ع) ارائه کند.

مراحل تهیه بسته «خادم‌الرضا(ع)» و مشارکت دستگاه‌ها

معاون وزیر صمت درباره مراحل تهیه این بسته، گفت: بسته حمایتی «خادم‌الرضا(ع)» با جمع‌بندی نظرات و پیشنهادات ۱۴ دستگاه دولتی مرتبط با حوزه تولید و کسب و کار تهیه شد. همچنین، دو نهاد دیگر یعنی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و قوه قضاییه نیز در این فرآیند مشارکت داشتند. علاوه بر این، پیشنهادهایی نیز برای قوه مقننه در نظر گرفته شد که به نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

نقش تشکل‌های بخش خصوصی، اهداف و مخاطبان بسته حمایتی «خادم‌الرضا(ع)»

فرشاد مقیمی در ادامه اظهار داشت: تشکل‌های بخش خصوصی نیز در تهیه این بسته نقش مهمی ایفا کردند. فعالان این بخش در جلسات حضور یافتند و درخواست‌ها و نظرات خود را مطرح کردند. دستگاه‌های مربوطه این پیشنهادات را بررسی کرده و آن‌هایی که قابلیت اجرایی داشتند، در بسته نهایی قرار دادند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: هدف از بسته خادم الرضا (ع) حمایت از تولید و کسب و کار کشور با مشارکت مردمی است. مخاطبان اصلی این بسته فعالان حوزه تولید و صنعت کشور هستند. این بسته قرار است نیازها و درخواست‌های مطرح‌شده از سوی این فعالان را، تا حد امکان و در چارچوب ضوابط و مقررات موجود، پاسخ دهد و به بهبود فضای کسب و کار کشور کمک کند.

 

 

 

گزارش: لیلا احمدی افشار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: